Bors de fasole



Am invatat de la soacra mea cum sa pregatesc fasolea,indiferent daca este de post sau de dulce;folosesc aceasta metoda de 35de ani si nu s-a plans nimeni de nimic;

Ingrediente:500g fasole,2cepe,1morcov,1telina mica,1ardei gras,1ardei iute,1cutie de rosii,leustean,1crenguta de cimbru,1l de bors,sare

Fasolea,curatata,spalata,o pun intr-un vas cu apa si 1pumn de sare de bucatarie,de seara pana dimineata;sarea,are sau mai bine zis avea rolul de a scoate din bob gargarita;acum fasolea este foarte curata dar eu nu schimb reteta;a doua zi,clatesc fasolea si o pun la fiert in apa rece,o las sa fiarba pana crapa bobul apoi o scurg si clatesc in multe ape reci;o pun din nou la fiert cu apa calda ;unele persoane scurg de 3ori fasolea,fara ca bobul sa fie crapat;eu spun ca o scurge degeaba,rautatea nu a iesit;cand incepe sa clocoteasca,adaug ceapa si ardeiii taiati marunt iar radacinoasele date pe razatoare;intr-o tigaie cu 2-3linguri de ulei,calesc rosiile din cutie si cand sunt fierte legumele din oala,rastorn si rosiile,condimentez,adaug borsul fiert in alt vas,potrivesc la gust,pun crenguta de cimbrusi dupa ce a clocotit,este gata de servit cu ceapa sau praz.
Mai am o varianta de bors de la mama mea;cand ajungem la acritul borsului,acrim cu zeama de varza si taiem si un miez de varza murata foarte fin,le dam drumul sa fiarba in bors dar atentie sa nu fie prea sarata sau prea acra;metoda asta o folosesc mai mult iarna cand avem varza la butoi.
Sau in perioada cand se gasesc multe verdeturi,odata cu restul legumelor,se adauga si 2leg.de stevie,2leg.loboda rosie curatate,spalate si taiate marunt iar la final,2leg.de leustean si se mai acreste cu corcoduse verzi


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme