Capsunata,caisata,zmeurata,visinata si alte bauturi




Ingrediente:cate 500g de fructe bine coapte si 1kg de zahar la 1sticla de 3l si alcool
Precizez ca bidoanele din fotografie,au capacitatea de 3l
Ce fac eu aici in fiecare an aproape,rezulta un lichior de fructe super aromat;pentru cine doreste mai tare in grade,reduce din zahar.
Fructele curatate,spalate,le pun in sticle iar deasupra cate 1kg de zahar,las sticlele pe balcon la soare,scuturandu-le mereu sa se topeasca zaharul mai repede dar atentie sa nu fermenteze daca sta prea mult in soare,dupa care le umplu cu alcool si le depozitez la camara,astepandu-si musafirii.
Poate vi se pare zahar mult in comparatie cu fructe;asa este,eu am vazut retete cu 3-4kg de fructe si 1kg de zahar,ceea ce mie nu-mi place absolut deloc!!!
Sa nu credeti ca aceste licori se fac doar din fructele prezentate aici,am facut si cu dude,afine,cirese amare dar nu le-am postat, pentru ca retetele sunt asemanatoare!
Aceasta reteta o am de la tatal meu,iar el mai pastra cate o sticluta din aceste licori(pentru musafiri importanti,spunea), si 2-3ani; era parca mai buna decat in primul an,datorita faptului ca a avut zahar suficient.

2 comentarii:

  1. Hic....hic ! "... 500g de fructe si 1kg de zahar la 1sticla de 3l si alcool restul pina umpli sticla..." Hic, hic !
    Cred ca e asa de tare ca daca bei doar in paharel...hic, poti incepe sa canti !
    Dar ce aroma !!!
    Tin pumnii azi, soro ! Doamne ajuta !
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite, de caisata nu stiam... dar la noi nu au aparut caisele inca. Am in plan si eu niste visinata cu visine scoase din congelator si niste limoncello de casa, apoi un pic de lichior de ciocolata, ca n-am mai facut de niste ani si nu e rau deloc. Zi frumoasa, Lulu!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme