Rata cu portocale

Am cumparat o rata cu toate ca nu prea sunt fan rata,dar mi-am dorit sa fac aceasta reteta sa-mi impresionez sotul de ziua noastra;nu vreau sa ma laud dar intradevar l-am impresionat pe el dar si pe mine!!!
A fost super buna iar pieptul a iesit exact cum spun bucatarii,roz la mijloc si moale iar exteriorul putin crocant;nu stiu a doua oara daca voi mai reusi aceasta performanta!!


AVEM NEVOIE DE:1piept de rata dezosat,3portocale,amestec de 5condimente(eu le am din Franta dar se poate amesteca scortisoara,seminte de anason,chimion,coriandru si fenicul,toate macinate si din acest amestec se foloseste 1lingura),1/2pahar vin alb,1/2pahar supa de pui,2linguri zahar brun,5-6linguri sos soya,sare,piper
CUM SE PROCEDEAZA:Pieptul cu pielea crestata se pune la prajit in tigaia de teflon fara ulei si se tine cate 3min,pe ambele parti,se adauga sosul de soya,se mai lasa cateva min.sa se caramelizeze,se scoate pieptul,se taie pe diagonala,apoi se opreste focul;intr-un alt vas se pune zeama de la 2portocale,vinul,supa,coaja de portocala,zaharul brun,un baton mic de scortisoara si cateva rondele de portocala fara coaja;se lasa totul la fiert pana capata un aspect gelatinos,se scoate scortisoara,si se adauga sosul peste carne iar cand incepe sa se caramelizeze,se opreste focul,se serveste pe farfurie cu rondele de portocala fara coaja si bineinteles cu un pahar de vin alb.
Pofta buna!
Dupa atata amar de vreme,acum in 2019 m-am gandit sa mai fac o data aceasta reteta pentru ca mi-a placut maxim dar mai ales,sa vad daca nu mi-am pierdut indemanarea!
Ei bine,nu mi-am pierdut-o iar reteta a iesit tot atat de buna si gatita perfect,a fost cam grasa rata,trebuia tinuta putin mai mult sa se topeasca pielea mai bine dar in situatia asta,se innegrea carnea de la prajit si nu mi-am dorit asa ceva

2 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme