Ostropel de pui

Spuneam la o alta postare despre ostropelul facut de buna mea prietena care locuieste in Oradea,Sidy;este total diferit de ostropelul Moldovenesc si pentru ca nu am postat aici aceasta reteta,o fac acum.
Important e ca ambele retete sunt super delicioase,nu conteaza in ce loc a fost pregatit!!
AVEM NEVOIE DE:
1pui sau alte parti ale puiului,eu am avut aripi
1capatana de usturoi
1pahar vin alb
1cana suc de rosii
1lingurita zahar
2frunze de dafin
ulei pentru prajit
1lingura rasa cu faina(optional) sau amidon alimentar
boabe de piper,sare
SE PREGATESTE IN FELUL URMATOR:
Puiul spalat,uscat,portionat,pudrat cu sare si piper,se prajeste in ulei apoi este scos pe prosoape de hartie;intr-o cratita cu 2linguri de ulei de la prajit,se caleste ceapa taiata marunt,dupa ce s-a aurit,se adauga faina,apoi vinul,se amesteca repede si tot repede se adauga sucul de rosii;cand incepe sa fiarba se adauga carnea,sare,zahar,dafin,boabe de piper,1cana cu apa si se lasa la fiert incet 30-40min
Dupa acest timp,se adauga usturoiul bine pisat,se potriveste de gust,iar dupa cateva clocote se opreste focul,se scoate frunza de dafin apoi se serveste cu piure de cartofi sau orice alta garnitura dar si fara garnitura se poate dar in acest caz neaparat cu mamaliguta c-asa-i in Moldova!!
Acum sa va spun un secret al meu!! daca parcurgeti toate cele peste 1000 de retete,nu veti intalni la nici o reteta faina ca ingredient;eu nu folosesc nicio data faina pentru ingrosarea sosurilor dar daca totusi trebuie,inlocuiesc faina cu amidonul alimentar;la aceasta reteta sau la chiftelutele marinate sau la peste in sos marinat,la sfarsit cand este aproape gata sosul, adaug 1sticla de 1litru cu sos de rosii facut de mine sau chiar cumparat daca mi s-a terminat pentru ca-i la fel de bun,apoi las sa fiarba incet pana scade si uite asa s-a format sosul fara sa mai adaug faina;de asemenea pentru o aroma deosebita in special in sosurile marinat, adaug la fiert 2-3,cateodata chiar si 4frunze de dafin, iar la sfarsit scoase imediat pentru ca devine amara mancarea.




0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme