Chiftelute de curcan cu sos marinat

Cam de mult nu am mai facut astfel de chiftelute si acum daca suntem in 2018 am pus primele in poza si am doua variante cu mamaliga sau cu piure de cartofi;cu aceasta ocazie am adaugat alte doua metode de a manca ,pe langa paste,reteta fiind aceeasi!!
Ne plac mult chiftelutele facute cu orice fel de carne dar acum cand am inceput si noi sa avem cate una,cate alta(probleme),m-am hotarat sa ma axez mai mult pe carne de curcan,dar sosul marinat,priviti cum il fac eu,un deliciu!!
PENTRU CHIFTELUTE AVEM NEVOIE DE:
500g carne de curcan tocata
1ceapa mica
5catei de usturoi
1cartof
verdeata
sare,piper,cimbru
2felii de paine inmuiate in lapte
1ou
faina
ulei pentru prajit
PENTRU SOS AVEM NEVOIE DE:
2linguri ulei
2catei de usturoi
1lingurita zahar
1cutie rosii in bulion
1pahar cu vin
3frunze de dafin
sare,piper
CUM SE PROCEDEAZA:
Intr-un castron se pune carnea,oul batut,ceapa tocata marunt,usturoiul pisat,cartoful ras pe razatoarea mica,miezul de paine stors,sare,piper,putin cimbru,verdeata taiata marunt si totul se amesteca foarte bine;se formeaza apoi chiftelute rotunde sau plate,se trec prin faina si se prajesc in mult ulei incins apoi se scot pe prosoape de hartie
Pentru cine nu doreste sa fie prajite,se formeaza chiftelutele rotunde sau plate,fara faina,se pun pe tava de la aragaz cu hartie de copt si se tin in cuptor 15-20min dupa care se scot usor cu un cutit pentru ca se lipesc de hartie,dar ca sa nu se mai lipeasca,se unge hartia cu ulei.
Pentru sos,se pune uleiul in cratita,usturoiul intreg,dupa cateva minute se scoate si se adauga rosiile,zaharul,dafin,vinul si se lasa sa fiarba fara capac pana scade putin;se potriveste de gust,se scoate dafinul si se adauga dupa preferinta,busuioc sau oregano
apoi se introduc in sos chiftelutele;tot optional este si aceasta metoda;se poate servi pe farfurie chiftelutele iar deasupra sosul,sau pe farfurie orice alta garnitura iar deasupra chiftelutele cu sos.
Eu am avut drept garnitura,paste.
Sau am si varianta cu piure de cartofi;am facut dar fiind aceeasi reteta,nu am scris-o,pun doar poza pentru inspiratie.




0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme