Spanac pentru congelator

Zilnic mi-aduce Costel de la gradina cate o sacosa mare cu spanac,pentru ca trebuie sa elibereze terenul pentru alte culturi;l-am pregatit in tot felul cum am stiut,acum sa mai pun si la congelator si la borcane pentru fete.
AVEM NEVOIE DE:
spanac
sare
folie de aluminiu
borcane
CUM SE PROCEDEAZA:
Spanacul curatat,se lasa doar frunzele fara codite,spalat in multe ape reci,se fierbe intr-un vas mare cu apa si sare(la 6l de apa 3linguri de sare)

Se lasa spanacul la fiert amestecand,nu mai mult de 5min;se scurge apoi,iar dupa ce s-a racit se taie

dupa ce este taiat,se pune din nou sa se scurga intr-o sita(trebuie sa fie bine scurs)
Pe o folie de aluminiu se cun cateva linguri de spanac
se ruleaza,iar aceste rulouri se pun intr-o punga,se sigileaza punga,se scrie ce se afla in punga apoi se depoziteaza in congelator
Pentru borcane,se pune spanacul netaiat in ele fara sa fie indesat,se umplu borcanele cu apa de la fiert,se infileteaza bine capacele apoi se fierb borcanele 1h;se scot,se intorc cu fundul in sus iar a doua zi se depoziteaza la camara.
SFATURI:

Am uitat sa va spun de ce folosesc folia de aluminiu;pentru ca-si pastreaza culoarea iar mirosul nu se amesteca cu alte pachete.
Dupa cum se observa,spanacul meu are frunze groase si foarte mari,de aceea eu le-am fiert;in situatia in care aveti un spanac mai "normal"cum spun eu,adica frunzele sunt mai mici si fragede,se micsoreaza timpul de fierbere la 2-3min
Pentru siguranta,eu am pus deasupra la fiecare borcan,cate o aspirina(acid acetilsalicilic),pentru ca nu se stie cat de cald va fi in aceasta vara si totusi este destul de devreme pentru conserve.
Problema mea e ca decat sa arunc spanacul din gradina doar pentru ca este prea devreme pentru conserve,mai bine mi-am luat masuri de precautie sa fiu sigura ca va fi bun la iarna.


Un comentariu:

  1. O idee tare buna!! Voi incerca si eu sa-mi pun in camara cateva borcane.

    Te pup !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme