Gem de zmeura si sirop

Zmeura este fructul preferat al meu si as folosi si in bors daca s-ar putea;problema e ca in fiecare an primeam observatii de la copii, ca are samburi;ei bine salvarea mea a fost ca am citit pe FB o reteta de gem si sirop iar gemul este fara samburi! am omis sa-i notez numele ca sa-i multumesc doamnei respective de idee,c-asa-i frumos,dar.....!!
 AVEM NEVOIE DE:
3kg zmeura 
1kg zahar
1lamaie
CUM SE PROCEDEAZA:
Zmeura spalata intr-o sita,se pune intr-un vas pe foc
 iar dupa ce s-a inmuiat,se trece prin sita
Eu am pierdut ceva din zmeura pentru ca sita mea a avut gauri mari si asa a trebuit s-o mai trec o data printr-o sita mai deasa;piureul obtinut,se pune in vas pe foc mare impreuna cu zaharul iar din cand in cand se face proba cu bobita in apa rece;
daca nu se risipeste in apa,semn ca gemul e suficient de legat,se stoarce 1/2lamaie iar dupa cateva clocote se opreste focul si se pune fierbinte in borcane.
Pentru sirop,zmeura de la pasat,se pune intr-o oala impreuna cu 2l de apa,se fierbe 10min,se da deoparte si se lasa oala cu capac pana a doua zi,cand se strecoara
iar siropul obtinut se masoara cu cana si la 2cani de sirop se adauga 1cana cu zahar
se pune la fiert tot la foc mare se face proba tot cu bobita in apa rece,iar daca este bine legat,se stoarce jumatatea de lamaie ramasa,se mai lasa cateva clocote,apoi se pune fierbinte in sticle de sticla,de preferat inchisa la culoare,dupa care se depoziteaza la camara.
Pentru ca zmeura a fiert de doua ori,a pierdut din aroma putin,asa ca eu am adaugat cateva picaturi de esenta de zmeura.
Am facut proba in pahar cu apa minerala si e super bun!









0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme