Zacusca de fasole

De vreo doi ani de cand tot vad pe FB aceasta zacusca,nu am fost curioasa dar acum mi-am satisfacut curiozitatea si nu-mi pare rau pentru ca e foarte buna si ne place.

AVEM NEVOIE DE:
1kg fasole
1kg ceapa
500g morcovi
1kg kapia
2kg rosii
2frunze de dafin
4-5ardei iuti,dupa gust
1ceasca bulion
1capatana mica de usturoi
sare,1lingurita cimbru
1l de ulei
CUM SE PROCEDEAZA:
Fasolea curatata,spalata se pune intr-o oala la fiert;dupa 30min se scurge,fasolea se clateste sub jet de apa rece,apoi se pune din nou la fiert impreuna cu 1ceapa taiata in sferturi si 1frunza de dafin
Cat timp fierbe fasolea,toate legumele curatate,spalate,taiate,se trec prin masina de tocat carne,apoi se pun intr-un vas mare cu ulei incins si se lasa pe foc pana scade;
Fasolea,bine fiarta se trece si ea prin masina de tocat apoi se adauga peste legume
Se adauga acum bulionul,frunza de dafin,sare,cimbru,se amesteca bine,apoi se da vasul la cuptor 1-2h,pana scade.Sa nu asteptati sa aveti in vas dupa ce este gata, ulei deasupra ca la restul retetelor de zacusca,pentru ca aici tot uleiul este absorbit de fasole.
Se potriveste de gust,apoi se pune zacusca in borcane curate si se sterilizeaza 30min din momentul fierberii apei;se racesc borcanele in patura sau se lasa tot in apa pana a doua zi cand se depoziteaza la camara.
Am facut proba cu paine prajita.E foarte buna!!
2018 alta zacusca,aceeasi reteta si acelas gust super bun!









2 comentarii:

  1. M-ai convins sa fac si eu, draga Lulu.
    Tare bine arata la tine si mi-ai facut o poftaaaaaaa!
    Emoticon care saliveaza. :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici n-am făcut dar nici n-am mâncat niciodată. Probabil o să încerc în toamna asta. O să folosesc rețeta ta .

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme