Jeleu de fructe si caramel

Pfuuuu,ce mult mi-am dorit ca aceasta reteta sa fi iesit asa cum mi-am propus!!!e bine si asa pentru ca tot eu am gresit,am ales o forma mica si mi-au ramas destule fructe pe care trebuia sa le folosesc intercalate pe culori;sper sa-i placa prietenei mele Margareta Cismasiu care este gazda provocarii Cutia misterelor la care particip cu aceasta reteta.
O felicit eu personal, pe o alta prietena Cerasela Badr El-Din
Fiind initiatoarea acestei provocari culinare,imi testez puterile,cunostintele,aptitudinile si imaginatia de care duc lipsa cateodata!!imi place mult si de aceea particip cu mare drag!
 AVEM NEVOIE DE:
JELEU DE GUTUI:
4gutui
6linguri zahar
1plic gelatina

JELEU DE PRUNE:
1kg de prune
4linguri zahar
1plic gelatina
JELEU DE DOVLEAC
1felie de dovleac placintar
4linguri zahar
1plic gelatina
3-4cuisoare
un praf de sare
CARAMEL:
150g zahar
100ml frisca lichida
1lingurita cu zeama de lamaie
esenta de vanilie
CUM SE PROCEDEAZA:
3gutui curatate de coaja si taiate in cuburi se pun la fiert impreuna cu zahar iar dupa ce s-au inmuiat bine,se strecoara fara sa se arunce zeama,gutuile se paseaza cu blenderul,piureul obtinut se pune din nou pe foc,se mai adauga zahar sau nu,dupa gustul fiecaruia iar dupa ce s-a dizolvat,se da deoparte si se incorporeaza gelatina hidratata si se amesteca bine.
         Gutuia ramasa,se curata de coaja si cu aparatul special se scot mici sfere care se pun pe fundul formei in care se monteaza jeleul,apoi se rastoarna pasta de gutui;important e ca sa se masoare cu o cana,pentru ca straturile sa fie egale intre ele.Forma mea fiind conica,am inceput cu o ceasca,apoi cu una mai mare iar ultimul strat l-am pus cu o cana si se da forma la frigider sa se intareasca
 Pentru jeleul de prune,se pun la fiert fara zahar,prunele(cate au mai ramas,ca am mancat cateva!) spalate,curatate,dupa ce au fiert foarte bine se strecoara,se paseaza,piureul obtinut se pune din nou pe foc impreuna cu zahar dupa gust,dupa ce zaharul s-a dizolvat,se da deoparte si se incorporeaza gelatina hidratata
 Dupa ce s-a amestecat bine,tot cu masura,se rastoarna in forma peste jeleul de gutui apoi se lasa la frigider
Pentru jeleul de dovleac(nu este fruct,dar fiind in plin sezon si in acest an se gasesc foarte multi bostani,m-am gandit sa-i dau si lui putina atentie!)
Deci,felia de dovleac curatate de coaja,taiata,pusa la fiert cu cateva cuisoare sau orice aroma are fiecare,pentru ca dovleacul nu este"inzestrat"cu aroma,iar dupa ce este bine fiert,se strecoara,se scot cuisoarele,se paseaza,piureul se pune din nou pe foc impreuna cu zahar dupa gust si un praf de sare,dupa ce s-a topit se da deoparte,se incorporeaza gelatina hidratata,se amesteca bine apoi se rastoarna in forma si se lasa la frigider cateva ore bune sau pana a doua zi


Eu,dupa cum se observa si in poza,am aceasta forma cu capac pe fundul ei,iar cand trebuie sa rastorn un preparat,cum e acest jeleu,scot capacul iar jeleul aluneca usor pe platou
Pentru cine doreste sa incerce aceasta reteta,forma in care se doreste sa pregatiti jeleul,trebuie capitonata cu folie alimentara,iar cand se rastoarna,se desprinde usor folia
Pentru caramel,se pune pe foc mic zaharul cu putina apa iar cand incepe sa-si schimbe culoarea,se adauga frisca,zeama de lamaie si vanilia,se amesteca bine totul iar dupa ce s-a racit se toarna peste jeleu si se lasa la frigider pana in momentul servirii.

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme