Chisalitza

Eeee dragii mei,aceasta denumire, nu stiu daca se foloseste in toate regiunile din tara dar in Moldova cu siguranta! daca as fi stiut sa folosesc toate semnele din scrierea romaneasca,era mai bine pentru ca stiati exact despre ce este vorba,dar nu-i nimic,aflati acum!
Chisalitza,este un compot mai gros si fara zahar,facut de regula din zarzare-caise,sau corcoduse,prune;important e ca fructul sa nu ramana intreg dupa fierbere si se pregateste in doua feluri,din fructe verzi necoapte si la acela se pune putin zahar si din fructe foarte coapte si la acela nu se pune zahar deloc,ramane doar dulceata din fructe.
Acum nu am mai vazut asa ceva dar pe timpul bunicilor era ceva normal,mai ales in zile de post,sa se manance acest compot cu mamaliga prajita.
Mamei mele(pe bunici nu i-am cunoscut),nu-i placea de aceea nu am cunoscut nici nu am vazut la noi in familie,in schimb am vazut la soacra mea cum manca asa cum am spus,in zile de post;va spun ca si eu am mancat chiar cu mamaliga prajita si foarte bun era.
Eu nu aveam de gand sa fac asa ceva dar am cumparat niste caise de la piata ca tare frumoase erau iar pana a doua zi,incepuse sa se strice(niciodata nu am sa inteleg asa ceva!)
AVEM NEVOIE DE;
caise
CUM SE PROCEDEAZA:
Caisele spalate,curatate de samburi,se pun in vasul cu apa pe foc
si se lasa la fiert pana scade la jumatate
Se da vasul deoparte iar dupa ce s-a racit se serveste;


  

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme