Compot de cirese

A venit Costel cu prima recolta de cirese si toata ziua am stat in bucatarie pentru ca trebuiau facute si pentru ca mai aveam si alte treburi,asa ca m-am tinut de ele cu dulceata,cu gem,mi-a mai adus si zmeura,vai de capul meu ce a fost!! la un moment dat ma blocasem si nu mai stiam ce am de facut dar pana la urma am iesit cu bine!!
AVEM NEVOIE DE:
Nu voi trece cantitatile,pentru ca fiecare face cu cate fructe are iar reteta de compot e cea mai simpla reteta;deci avem nevoie de:
cirese
zahar

cine doreste poate adauga diverse arome,dupa cum se observa eu nu am pus nici arome,nici conservant!!!
CUM SE PROCEDEAZA:
Ciresele spalate,se pun in borcane curate si pentru ca sa stim cantitatea de apa,umpli borcanele cu apa,rastorni apa intr-o oala,pui in plus 1/2cana cu apa,apoi in apa eu am pus cate 3linguri de zahar pentru un borcan de 800ml dar fiecare pune cat crede si cat de dulce se mananca in familie.
Eu am facut 12borcane,deci am pus 36linguri cu zahar si am lasat oala pe foc
Dupa ce zaharul s-a topit,nu e nevoie ca apa sa fiarba,am pus siropul in borcane,am infiletat bine capacele apoi le-am pus intr-o oala mare pe fundul careia am pus un prosop,am adaugat apa pana la capac dar chiar daca trece peste capac nu se intampla nimic si se fierb 30min din momentul in care incepe apa sa clocoteasca.
Se lasa tot in oala sa se raceasca apoi se scot borcanele si se tin pe capace 15-20min
iar dupa acest timp,se depoziteaza la camara
Cu multi ani in urma,foloseam la toate conservele aspirina dar de ceva timp,mai precis de doi ani,am observat ca nici aspirina nu mai e ce era,ramanea intreaga,nici la fiert nu se topea si de atunci, m-am hotarat sa nu mai pun nimic(am mers pe barba mea cum se spune) si slava Domnului niciodata nu am patit ca sa am probleme cu ceva!





 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme