Dovlecel umplut cu legume

Avem in gradina dovlecei rotunzi si daca a plouat doua zile,nu s-a mai putut intra iar legumele s-au dezvoltat mai mult decat trebuie;asa s-a intamplat si cu acesti dovlecei.
Cand a venit Costel acasa si l-a scos,am ramas muta,gandindu-ma ce sa fac cu el!!
Ei bine,mi-am adus aminte ca a fost o perioada cand circula pe FB o reteta cu dovleac umplut cu sarmalute iar eu am vrut sa fiu mai altfel,adica sa-l umplu cu legume si daca am avut si ceva peste,am pus si un rand de bucati mici de peste!
Vai de mine,nu va imaginati ce gust bun am facut,dar daca se incumeta cineva sa faca asa ceva,exista un sfat:acest preparat se consuma a doua zi,timp in care sta la frigider,doar daca nu vreti sa mancati cu lingura din el si tot un sfat e ca trebuie un liant ca sa lege legumele din interior, eu am pus 1ceasca cu cus-cus dar se poate adauga si orez.
AVEM NEVOIE DE:
2dovlecei mari
2morcovi
1ceapa mare
1felie radacina de telina
1radacina de patrunjel
1ardei iute
1ardei kapia
2cartofi
1mana de pastai
2-3buchetele de conopida
2-3buchetele de brocoli
4-5catei de usturoi
1vanata
1borcan cu rosii cherry pus de mine
50ml ulei
100ml vin alb
4-5ciuperci
sare
1ceasca cus-cus
peste(optional)
CUM SE PROCEDEAZA:
Toate legumele inclusiv ciupercile curatate,spalate,taiate cubulete,se pun in vasul cu ulei
 se adauga sare,vinul,usturoiul taiat marunt,cus-cus-ul,iar dupa ce a scazut lichidul se opreste focul
Dovleacul spalat,uscat,se taie capacul ca si la pepeni apoi cu o lingura se scobeste interiorul,apoi se pun legumele
pana aproape de jumatatea dovleacului,peste legume rosii,peste rosii bucati de peste pudrat cu sare
Eu am avut somn ca nu are oase,ceea ce-i foarte important
Se acopera apoi cu legume,se pune capacul taiat,apoi in tava si la cuptor 40min sau pana cand dovleacul este moale la atingere
Daca sunteti nerabdatori sa vedeti gustul,se poate lua cu lingura din dovleac si pus pe farfurie,dar mie cum imi place ca farfuria sa arate cat mai atragatoare ochiului,l-am lasat la frigider pana a doua zi,apoi am taiat ca si o felie de pepene
Aici se vede si pestele.
Am ajuns la finalul acestei retete,sper ca m-am facut inteleasa,sper ca v-am trezit interesul si de aceea trebuie sa va dau cateva sfaturi.
-daca folositi un asemenea dovlecel si nu dovleacul de placinta,interiorul pe care-l folositi(legume sau alte idei),trebuie sa fie pe jumatate facute deasupra pe aragaz,pentru ca acest dovlecel este foarte fraged si imediat se inmoaie la cuptor,pe cand dovleacul de placinta trebuie tinut 2-3ore poate si mai mult,acesta in maxim 40min este gata(depinde si de cuptor)
-pentru cine doreste un aspect in farfurie,ca si mine,asa cum am spus in introducere,trebuie adaugat ceva care sa tina legumele unite,sa nu se imprastie si m-am gandit la cus-cus dar se poate si orez







0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme