Jeleu de merisoare

Zilele trecute,Costel sotul meu drag si iubit,mi-a facut o surpriza si mi-a adus o punga cu merisoare de la gradina;imediat mi s-au invartit rotitele si mi-am zis ca fac o dulceata pe cinste mai ales ca aceste fructe sunt atat de bune pentru organism,sanatoase mai ales pentru persoanele cu diabet, dar mi-am revenit din extaz cand am vazut cate seminte au iesit la fiert!!hmm,nu-i bine pentru ca nimeni nu mananca cu astfel de seminte,nici fetele mari,nici fetele mici,nici ginerii,nici macar eu!!frumos nu???
Ce am facut,vedeti mai jos
 AVEM NEVOIE DE:
1kg merisoare
500g zahar
1lamaie
250ml apa
CUM SE PROCEDEAZA:
Merisoarele curatate,spalate, se pun intr-un vas impreuna cu zaharul si se lasa cateva ore sau pana dimineata,cand se pune vasul pe foc
si se lasa la fiert adunand spuma din cand in cand
Dupa 20min,
se paseaza cu blenderul vertical,rezultatul se trece prin sita,adaugand cate putina apa,pentru ca altfel nu curge,compozitia fiind groasa,piureul rezultat se pune din nou pe foc
din nou adunand spuma care se formeaza,dupa 30min se stoarce lamaia,se mai lasa 10min apoi se pune fierbinte in borcane,se intorc borcanele sa se sprijine pe capac iar dupa ce s-au racit se eticheteaza si se depoziteaza la camara.
Acum sa va spun ca aceasta metoda nu este cea principala,am deviat-o eu pentru ca initial as fi dorit dulceata si daca am vazut atatea seminte,m-am razgandit.
Initial pentru jeleu,se paseaza fructele de la inceput foarte bine,se trece rezultatul prin sita,se masoara piureul obtinut si tot asa,la 1l de lichid se adauga 500g zahar,se fierbe bine pana se formeaza un sirop gros apoi in borcane fierbinte.
Dar ca sa se vada cat de bine este fiert siropul,se pune pe o farfurie 1lingurita,se da la frigider 10-15min iar daca este gros,e bine,daca nu,inseamna ca mai trebuie fiert.
Sa va fie de folos!







0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme