Bors de vita

E cam urat cand auzi bors;ar spune cineva ca-i taranesc dar va spun ca este foarte corect;
Cand spui bors te gandesti la o farfurie de orice fel de bors,acrita doar cu bors de putina(facut de tine sau cumparat) iar cand spui ciorba,te gandesti la o farfurie de orice fel de ciorba,acrita cu suc de rosii,smantana,agurida,tot felul de fructe verzi,sare de lamaie,zeama de lamaie,otet
Aceste ciorbe din cate am observat,se pregatesc in orice colt al tarii,mai putin Moldova iar eu cum sunt moldoveanca,doar la ciorba de burta si radauteana folosesc otet,in rest doar bors facut de mine.Borsul de vita imi place foarte mult si nu numai mie,pentru ca asa cum il pregatesc eu are un gust deosebit,un gust extrem de bun.
Ingrediente:1kg de carne de vita(eu pentru bors,folosesc intotdeauna cap de piept),1ceapa,1morcov,1ardei gras,1ardei iute,1dovlecel,1telina mica,1miez mic de varza verde,500g rosii bine coapte sau 1cutie de rosii in bulion,verdeata,2cartofi,sare,1lde bors
Carnea portionata,spalata,o punem in oala la fiert cu 1lingura de sare si capac;spumuim de cate ori e nevoieiar dupa ce nu se mai formeaza spuma deasupra,adaugam legumele taiate marunt;dupa ce sunt fierte,adaugam rosiile mixate,cartofii cubulete, varza fideluta si o parte din verdeata tocata marunt(patrunjel,telina);in acest timp fierbem in alt vas borsul iar cand totul este fiert in oala,adaugam borsul,orezul,leusteanul taiat marunt,completam cu apa daca e nevoie,potrivim de gust iar cand incepe sa clocoteasca oprim focul.
Servim cu ardei iute.
Acest bors,este singurul care este consumat pana la ultima lingura,atat de bun este si ne place mult.
Pana in anul asta 2021 am mai facut dar uite ca nu mi-a trecut in minte sa pun farfuriile aici ca doar reteta este aceeasi

 

Pofta buna si sa va fie de folos!

Poate va intrebati de ce pun varza verde,ei bine asa ceva am vazut la mama(metoda este influienta ruseasca) si pentru ca in copilarie nu prea mancam orice,acest bors era preferatul meu si asa a ramas pana in ziua de azi dar si preferatul celor care l-au mancat la mine!
Nu e nevoie de varza multa,doar un miez mic sau 3-4frunze taiate fin pentru o oala de 5l,incercati si veti observa un gust deosebit 


4 comentarii:

  1. Tareee bun ! Si arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Borsul de vita face parte din preferatele mele;pe langa faptul ca e sanatos,e si delicios;dar adevaratul deliciu il da acel miez de varza!!na ca am dezvaluit secretul meu!!
    Pup fetelor si va mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  3. O data si o data ......tot ajung eu la tine sa ma servesti cu o farfurie din borsurile astea minunate facute de tine !
    Weekend linistit sa ai, te tzuc !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme