Zacusca de vinete








Un alt an,2017,aceeasi reteta,alta prezentare(mai
jos)
Zacusca de vinete cel mai mult se consuma la noi iarna dar si proaspat pregatita
Este gustoasa,sanatoasa,hranitoare si face parte din bucatele noastre traditionale!


AVEM NEVOIE DE::1kg de ceapa,2kg ardei kapia,5kg de vinete,250ml ulei,sare,1frunza de dafin,4-5catei de usturoi,2kg de rosii,1lingura cu sare,1ardei iute
CUM SE PROCEDEAZA:Vinetele si ardeiii,eu le coc in cuptor;ardeii dupa ce s-au copt,ii pun intr-un vas,deasupra sare grunjoasa si-i tin acoperiti pana se racesc;se curata foarte usor.Vinetele coapte,le tai pe mijloc,scot miezul cu lingura si-l pun intr-o sita sa se scurga Eu folosesc de fiecare data cuptorul pentru ca nu fac fum nici miros in bucatarie,pe tava de la aragaz pun o hartie de copt,apoi ardeiii sau vinetele intepate cu o furculita si las la foc mare 30-40min timp in care intorc ardeiii,vinetele nu necesita intoarcere,pui mana pe ele si daca sunt moi atunci opresti focul
In vasul cu ulei incins,calesc ceapa, ardeiii trecuti prin masina de tocat inclusiv cel iute si usturoiul, cu sita cu ochiuri mari,rosiile de asemenea tot la masina de tocat si vinetele, sare,frunza de dafin,mai adaug si 2cani cu apa si amestec bine,dupa care dau vasul la cuptor la foc mic pentru 2-3h, timp in care  amestec din cand in cand sau pana a iesit la suprafata uleiul,la final potrivesc de gust apoi pun zacusca in borcane dupa care fierb borcanele 30min din momentul in care apa incepe sa fiarba si las borcanele acolo pana dimineata dupa care le depozitez la camara
Aceasta reteta este doar una din cateva retete pe care le folosesc;cat de curand le voi posta si pe restul.
2018 aceeasi reteta,acelas gust bun,bun!

2 comentarii:

  1. Retea asta mi se pare mult mai simpla decat cea pe care o fac eu. Am sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam asa o fac si eu.Nu pun dovlecei.
    Zacusca,asta arata super.Felicitari,Lulu!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme