Turte de Craciun

Nu am avut timp sa scriu reteta inainte de Craciun,dar ramane pentru Craciunul urmator daca este sanatate;
Cand eram mai tanara,mi-era tare drag sa fac aceste turte cum se mai numesc pe la noi dar acum,metoda fiind mai simpla si rabdarea m-a cam parasit dar vazand-o si la case mai mari,bloggerite de 5stele,am aplicat-o!
AVEM NEVOIE DE:2pachete de foi de placinta,1kg de nuca macinata,1kg de zahar,1/2lamaie rasa,1fiola de esenta de vanilie,2-3linguri cocos
CUM SE PROCEDEAZA:cu cateva zile inainte de 24decembrie,se coc pe o tabla foile de placinta taiate in jumatati sau sferturi,se pun una peste alta si se lasa pana pe data de 23decembrie seara cand se insiropeaza

Intr-un vas cu 1l de apa,3cani cu zahar,coaja de lamaie,vanilia,se lasa sa clocoteasca dupa care se pune pe un fund de lemn pe masa;pe un platou se pun turtele 3-4,fiecare unse cu pensula cu acest sirop,deasupra se pun 3-4linguri cu  nuca macinata amestecata cu restul de zahar;urmeaza alte foi unse,iar nuca si tot asa pana se termina totul;deasupra se pune nuca de cocos,se acopera cu o folie de aluminiu si se lasa pana a doua zi cand se taie marginile de jur imprejur,apoi se taie bucati se pun pe farfurie si se imparte pentru sufletul celor morti.  

Sa va fie de folos reteta si Sarbatori binecuvantate!

Un comentariu:

  1. Minunate! La bunica mea se fierbea si grau si se punea pe turtele insiropate. Graul cu multa nuca si multe mirodenii. Era mai ceva ca o prajitura. Am facut si eu pana acum dar anul asta sar peste.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme