Placinta lipoveneasca

Aceasta placinta se aseamana cu Placinta Dobrogeana,doar ca e pusa in tava bucati taiate, are un gust minunat si-mi place mult mult la fel ca si Dobrogeana.Nu am luat reteta de pe Google pentru ca m-am lecuit de asa ceva;este o emisiune la tv pe National,nu stiu exact cum se numeste,e ceva cu Secretele bunicii si acolo au facut placinta asta;la felul cu arata,am spus ca trebuie sa fie buna si intradevar  a fost nu buna,ci extraordinar de buna,cel putin noua ne-a placut mult!
AVEM NEVOIE DE:500g faina,1cub de drojdie,2oua,1lingurita sare,100ml lapte caldut,4-5linguri cu iaurt natural,100g unt topit
UMPLUTURA:300g telemea de vaca sau orice alta branza sarata,200g branza proaspata de vaca,1ou intreg +1galbenus si mai avem nevoie de 2oua si 3linguri smantana pentru pus deasupra,care poate fi inlocuita cu iaurt dar nu prea acru iar aceasta umplutura de branza, sa nu fie prea moale pentru ca va curge,folositi exact cantitatile din reteta
CUM SE PROCEDEAZA:frecam drojdia intr-un castronel pana se lichefiaza,o rasturnam peste faina cernuta,adaugam sare,2oua batute,amestecam apoi cate putin lapte caldut si iaurt ,omogenizam bine totul apoi incepem sa framantam aluatul adaugand cate putin unt topit;dupa ce aluatul a devenit elastic,acoperim si lasam sa creasca pana-si dubleaza volumul;in acest timp,intr-un castron radem telemeaua,amestecam cu branza proaspata,oul intreg si galbenusul,omogenizam bine si lasam deoparte.Aluatul dupa ce a crescut,facem un sul sau doua,impartim in bucati egale si fiecare o intindem cu sucitorul intr-o foaie de placinta nu prea subtire;punem pe foaie 3linguri de branza,rulam apoi cu un cutit foarte bine ascutit taiem ruloul in bucati egale de 5cm fiecare pe care le punem intr-o tava sau forma rotunda unsa cu unt sau tapetata cu hartie,cu taietura in sus;procedam la fel pana umplem toata tava;cele 2oua le batem cu un praf de sare,amestecam cu smantana sau iaurt si turnam peste placinta;lasam la cuptor la foc mic 1h;dupa ce s-a racit se scoate pe un platou,se taie sau se rupe cum ne place noua s-o mancam,e buna rau!!
Eu,am pus toate ingredientele pentru aluat in robot,a framantat aluatul 10min,apoi cu lingura am pus unt topit mixand bine dupa fiecare lingura,dupa terminarea untului,am mai lasat 5minute sa framante apoi am scos aluatul intr-un castron uns cu unt si am lasat sa creasca acoperit
Din cantitatea de 500g de faina,dupa ce a crescut,am impartit in trei bucati si pe fiecare am intins-o cu sucitorul,nu trebuie sa fie o foaie prea subtire,am spus trei foi pentru ca facand aceasta placinta de foarte multe ori,am reusit sa-mi dau seama cum sa impart aluatul

Cele trei poze de la urma sunt de la masa de Revelion 2015!
2018
Tot 2018 in Italia
 Ne place atat de mult aceasta placinta incat as face-o in fiecare saptamana
Sa va fie de folos!

8 comentarii:

  1. Cand am vazut reteta la emisiunea cu pricina muream de pofta.Am incercat-o repejor,si pot spune ca este super buna!
    Acum cand o vad aici imi vine sa musc din monitor,asa pofta imi este!Arata ultra extra bine!
    Pupici cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce faina ti-a iesit. Bravo harnicuto!

    RăspundețiȘtergere
  3. wow...ce bunatate de placinta ai facut draga Lulu!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. GATA....m-ai lamurit !!! Uite acum sun la usa ca nu mai pot de pofta !
    Eu am cu mere dar....vreu cu branza de la tine soro draga !!!
    Tot nu m-ai lamurit....daca e prajitura dulce....de ce puneti voi telemea sarata in ea si nu puneti numai branza de vaca ???!!!
    Vreau, vreau, vreau !
    Te tzuc cu mult drag !

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela pai nici nu ma gandeam ca tu sa nu faci asa ceva;asa-i ca-i buna??
    Rocsy pup!!
    Diana imi pare bine ca te vad pe la mine si te pup!!
    Pai bine soro,unde ai vazut tu in reteta zahar de spui ca-i dulce??asta e placinta speciala cu telemea si branza proaspata pentru ca daca pui numai telemea se risipeste asa ca cea proaspata o leaga;ia numai incearca si tu de la mine ca eu de la tine tot am incercat si vezi ce buna este!!
    Te pupic!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai io m-am hotarat soro ! Vin la tine....si nu mai plec !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme