Budinca de orez negru

Orezul negru,este un sortiment foarte rar,fiind cultivat in parcele mici in Tailanda si Indonezia.
Pigmentii din acest orez,numitiANTOCIANINE,sunt antioxidanti naturali foarte puternici si foarte eficienti in lupta impotriva cancerului si a bolilor de inima;aceiasi pigmenti se gasesc si in fructele de padure de culoare neagra.
Fiind atat de rar,acest orez,timp de secole a fost foarte protejat,chiar ascuns pentru ca in China oamenii de rand nu aveau voie sa-l consume,a primit denumirea de OREZUL INTERZIS iar daca cineva fura,era condamnat la moarte.Studii recente,dovedesc faptul ca orezul negru aduce beneficii pentru sanatate tratand afectiuni cum ar fi cele canceroase,diabetul,hipertensiunea sau chiar si boala Alzhemer.In acelasi timp,orezul negru este un antioxidant,antiinflamator natural dar ATENTIE,sa nu se confunde cu orezul integral sau brun;nu este acelasi produs.
Ingrediente:1ceasca orez negru,1anason stelat,3pastai de cardamom,1cutie lapte de cocos,1cutie lapte condensat,3-4frunze de lamaie verde,fructe 2linguri zahar brun,numai in cazul in care laptele condensat nu este dulce.
Orezul spalat,il punem intr-un vas cu apa si-l tinem la umflat pana a doua zi,cand scurgem apa si-l punem intr-un vas pe foc impreuna cu cele doua cuti de lapte,anason,frunze de lamaie si cardamom;lasam sa fiarba 20-30min apoi oprim focul;sa nu ne asteptam ca orezul sa creasca si dintr-o ceasca de orez sa facem o oala de budinca,pentru ca acest orez are alta textura si nu se umfla precum orezul alb.
Punem in boluri fructe,deasupra impartim budinca si dam la frigider 1h;cand servim,mai punem deasupra fructe si eu am pus si creme anglaise,dar merge si fara.

5 comentarii:

  1. Orez negru..Interesanta reteta. pup si seara placuta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Va ca si tu ai avut pofta de orez cu lapte. Interesanta reteta, pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am incercat orezul negru,dar tare-mi place cum arata budinca!
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  4. De felul meu nu mananc orez cu lapte dar avand ceva probleme de sanatate si am auzit de acest orez,voi face o cura cum se spune!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iti multumesc Lulu pentru reteta am sa fac si eu o budinca,arata foarte bine si am citit ce benefic e orezul negru:)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme