Sunca cu boia

Dupa ce m-am casatorit si cat am stat la parintii mei,multe am avut de invatat,printre care si acest preparat;eu acum,nu am posibilitate sa afum toate "porcariile"pe care le fac dar va garantez ca sunt gustoase chiar daca nu sunt afumate
Ingrediente:sunca subtire cu tot cu soric luata de pe spate sau gusha,sare grunjoasa,5frunze de dafin,1lingura boabe de piper,1lingura boabe de ienibahar,1-2capatani de usturoi,amestec de boia dulce si iute,4l de zeama de varza
Sunca taiata in bucati potrivit de mari,o punem intr-un vas cu multa sare si o tinem acoperita 3-4zile,timp in care le mai intoarcem;dupa acest timp,punem intr-un vas pe foc zeama de varza,dafin,piper,ienibahar si lasam sa fiarba;sunca o scoatem din vas,trecem un jet de apa peste ea apoi o punem in vasul cu zeama de varza;lasam sa fiarba incet pana cand furculita intra usor in soric;scoatem sunca,o punem sa se scurga,intre timp curatam usturoiul si-l pisam foarte bine pana obtinem o pasta,luam fiecare bucata de sunca-i facem cate o gaura,agatam o bucata de rafie sau o sfoara,frecam sunca cu pasta de usturoi,o pudram cu amestecul de boia apoi o agatam undeva sa se usuce1-2zile,dupa care punem sunca la congelator in pungi.
Pentru cine are posibilitate de afumat,dupa ce este scoasa de la saramura,o afuma apoi urmeaza fiertul in zeama de varza sau apa,si cine doreste o lasa alba,fara boia.

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme