Cozonac in straturi

LA MULTI ANI PRIETENI!!2014 sa va aduca numai bucurii in familie si nu numai,multa sanatate si realizarea tuturor dorintelor voastre;sper ca in acest an sa-mi calce pragul umilului meu blog,mai multi prieteni dar si restul persoanelor sunt bine primite!!
Cu multi ani in urma,a fost invitata la o emisiune tv DRAGA OLTEANU MATEI si a facut un astfel de cozonac care arata demential vreau sa va spun;nu l-am facut pana acum pentru ca nu am un vas corespunzator dar acum am riscat cu olita mea si a iesit ceva bun daca nu uitam de el in cuptor ceva mai mult decat trebuia;asa ca ATENTIE mare!!
Ingrediente:1kg faina de buna calitate,1cub drojdie,10galbenusuri,300g zahar pudra,1cana(300ml)lapte cald,100g unt topit,coaja de lamaie si portocala rasa,1lingurita sare
Umplutura:50g nuca macinata amestecata cu 1lingura cacao,5cubulete rahat taiate marunt,5og fructe confiate taiate marunt,50g fulgi de ciocolata,50g martipan taiat cubulete,50g stafide
Intr-un castron mare punem faina cernuta;intr-un bol punem 4linguri faina,o oparim cu putin lapte clocotit,amestecam bine cu un tel sa nu se formeze cocoloase iar dupa ce s-a racit amestecam cu drojdia frecata cu o lingura de zahar,acoperim bolul si lasam sa dospeasca;restul de zahar il punem in lapte impreuna cu aromele si amestecam pana se dizolva;galbenusurile le frecam cu sare iar dupa ce drojdia a crescut,rasturnam in vasul cu faina,de asemenea si galbenusurile,si laptele,amestecam totul cu mana iar daca e nevoie,mai adaugam lapte(la mine a mai fost nevoie cam de 100ml);cand aluatul a devenit lipicios,adaugam unt topit cate putin,framantam bine aluatul,dupa ce am terminat untul,acoperim vasul si-l lasam sa creasca;dupa acest timp,in oala unsa cu unt din belsug,punem un rand de aluat aplatizat in palme(sa nu ramana goluri),deasupra punem un strat de umplutura,acoperim cu alt aluat,apoi alta umplutura si tot asa pana ajungem la trei sferturi din inaltimea vasului;lasam sa creasca,ungem cu galbenus,presaram mac sau susan si lasam la cuptor la foc mic aproape 1h,facand testul cu scobitoarea(un bat de frigarui)
Dupa ce l-am scos din cuptor,eu am turnat deasupra ciocolata alba topita cu unt si putina frisca iar deasupra am presarat minibezele.

2 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme