Curcan la cuptor

Cu acest curcan,eu am considerat ca am dat un examen,asa emotii am avut pana l-am vazut pe platou.
Mi-a adus nepotul un curcan in jur de 3-4kg si a spus sa-l fac cum vreau;bineinteles ca l-am ascultat si l-am pregatit cum am vrut,adica la cuptor dar intreg!!
Pfiuu,cate probleme mi-am facut;daca se face bine,daca ramane intreg si nu se rupe,daca va fi suficient de aromat,insfarsit,nici eu nu stiam ce se intampla cu mine,pentru ca nu vroiam sa ma fac de ras,de parca as fi fost pusa sa fac cine stie ce minuni(cred ca-s dusa cu capul!!)
AVEM NEVOIE DE:
1curcan
2mere ionatane sau 1lamaie
condimente pentru curcan
sare,piper
cimbru uscat
1capatana de usturoi
ulei de masline
500ml vin alb
100g unt

GARNITURA:
1kg cartofi
1punga baby morcovi
rosii cherry
1leg.usturoi verde
sare,piper,cimbru
ulei de masline
vin alb
1crenguta de rozmarin

CUM SE PROCEDEAZA:
Curcanul curatat daca mai e nevoie,spalat,i se leaga aripile si pulpele cu ata alimentara,apoi se fierbe intr-un vas mare cu 2-3linguri de sare,doar 15-20min din momentul cand incepe sa fiarba apa

Dupa acest timp se scoate,se pune intr-un vas si se lasa la frigider pana a doua zi;am procedat asa pentru ca sa nu am surpriza sa se rupa cand il lucrez
Merele curatate de samburi,taiate in sferturi sau cubulete mai mari,se umple burta curcanului;ideea mea a fost ca poate-si lasa aroma in burta curcanului,dar nu si-a lasat nimic,poate daca as fi avut o lamaie...apoi se lasa deoparte;intr-un vas se amesteca usturoiul bine pisat cu 2linguri de condimente pentru curcan,1lingurita piper,1lingura cimbru uscat,5-6linguri ulei de masline,si 50ml vin alb
Se condimenteaza bine curcanul cu acest amestec,se pune intr-o tava,apoi cu o lingura unt topitpe deasupra,se acopera cu folie de aluminiu iar in tava1cana cu vin si 1cana cu apa
Se tine tava la cuptor 1h,dupa acest timp se descopera,se mai unge cu restul de unt si se mai lasa 35-40min sa se rumeneasca
Se scoate curcanul pe un platou,se scoate ata,apoi se lasa deoparte;
Pentru garnitura,cartofii curatati,fierti pe jumatate,taiati in jumatati sau sferturi,se pun in tava impreuna cu rosiile,morcovii,se rastoarna deasupra sosul,se amesteca bine


se pune crenguta de rozmarin,se acopera cu folie de aluminiu si la cuptor 30-40min
Pentru sos,intr-un bol se amesteca usturoiul verde taiat marunt cu 1lingurita sare,1lingurita piper,1lingurita boia,1lingurita cimbru uscat,5linguri ulei de masline,100ml vin alb,100ml apa
Se serveste curcanul taiat alaturi garnitura si salata verde.
A fost foarte,foarte bun incat am si uitat sa mai fac poze in farfurie.

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme