Gem de caise

Am vazut intr-o zi o postare pe FB facuta de Ciprian Borlan
si anume,era un sfat cum sa reusesti un gem de caise cu o culoare super galbena;ei bine,mi s-a parut totul la superlativ,avea omul o culoare in bol incredibila si m-am pus pe treaba.
Este adevarat ca pentru 1kg de caise la sfarsit,iti trebuie cam 2kg,restul sunt pierderi"colaterale",doar ca eu,cu capul in nori de caldura,am cam uitat de ea pe foc si mi-a rezultat un gem mai inchis la culoare decat l-as fi facut cu coaja!!!ghinionul meu!!
AVEM NEVOIE DE:
2kg de caise
500g zahar
1lamaie
CUM SE PROCEDEAZA:
Se pune un vas cu apa pe foc iar cand clocoteste,se adauga caisele spalate,se lasa cateva minute apoi se scurg si se decojesc,totodata se scot si samburii;nu e nevoie de finete ca doar se face gem.
Peste pulpa de caise se adauga 1pahar cu apa si se lasa pe foc incet pana scade si pulpa s-a topit;acum se adauga zaharul,se lasa in continuare pe foc amestecand mereu iar cand gemul da semne ca siropul e legat,adica incepe sa se ingroase,se adauga zeama de lamaie,iar dupa 2-3clocote se opreste focul.

 Se pune gemul fierbinte in borcane curate,se infileteaza capacele si se lasa sprijinite pe ele 20min
Dupa acest timp se eticheteaza si se depoziteaza la camara.
Anul asta nu mai fac,dar anul urmator daca ajungem cu sanatate,voi fi mai atenta pentru ca metoda este foarte buna.
Un alt an 2017,alta poza,aceeasi reteta
2018


 
 

2 comentarii:

  1. Este cel mai gustos gem asa facut ! mereu il fac asa...ce e nou la el ?
    Nu am prea inteles ce vrei sa spui aici:
    "..Este adevarat ca pentru 1kg de caise la sfarsit,iti trebuie cam 2kg.." de ce ? Cred ca e ceva gresit...
    O minunatie de gem !

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e nimic gresit Sidy,am cumparat 2kg de caise,cred ca 4-5le-am mancat si restul le-am oparit,iar cand le-am decojit se lua si pulpa,deci in concluzie cred ca mi-a ramas 1kg de pulpa;asta-i problema spusa pe care nu ai inteles-o sau poate nu m-am facut eu inteleasa!pup!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme