Tort cu crema de zahar ars

Am vazut zilele trecute astfel de prajitura facuta de prietena mea Carmen Manu
Mi-am adus aminte ca am facut si eu asa ceva dupa reteta trimisa de o alta prietena din Iordania Tania Kiswani
Am facut atunci dar a iesit cam mic tortuletul,pentru ca asa se numeste Tort Kodrit Kadir(sper ca nu am gresit),acum am marit cantitatea si mi-a iesit ceva pe plac,mare si bun!
AVEM NEVOIE DE:
BLAT:
2oua
4linguri zahar
100ml ulei
100ml lapte
6linguri faina
1lingura praf de copt
2linguri cacao
esenta de rom
CREMA DE ZAHAR:
8oua
2linguri zahar
1l lapte
esenta de vanilie
CARAMEL:
1cana cu zahar
CUM SE PROCEDEAZA:
Intr-un vas(eu am folosit cratita in care fac mereu crema de zahar ars),se pune zaharul si se topeste,apoi se intinde cu mare atentie pe peretii vasului si se lasa deoparte
Pentru crema,se amesteca intr-un castron toate ingredientele apoi se rastoarna peste caramel
Pentru blat,se freaca ouale cu un praf de sare si zahar pana se albesc,se adauga ulei cate putin amestecand energic,apoi faina amestecata cu praf de copt si cacao intercaland cu laptele caldut,la sfarsit esenta de rom iar dupa omogenizare,se rastoarna peste crema de zahar dar nu intr-un loc,se da roata cu vasul curgand.
Acest vas,se va pune intr-un alt vas mai mare cu apa fierbinte si se lasa la cuptor 60min,poate mai mult,dar eu am pus cratita mea asa pur si simplu in cuptor la foc mic,tot 60min pentru ca aragazul meu e batran!!!
Se lasa sa se raceasca 30min,apoi se rastoarna pe un platou si se lasa la frigider pana in momentul servirii




   
 
 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme