Dulceata cu rubarba si capsune

Mmmm ce bine-mi pare ca din nou am gasit rubarba,mi-am luat un brat sa-mi ajunga,dar tot nu-mi ajunge la cate am de facut!!😅😅
Am inceput cu aceasta dulceata sau gem (eu la toate le spun gem,doar la cirese,visine si gutui,le spun dulceata pentru ca eu pun aceeasi cantitate de zahar si la gem si la dulceata,pentru ca asa vreau eu)
Vreti sa va spun gustul pentru persoanele care nu-l cunosc??mai bine nu,incercati reteta si va garantez ca in fiecare an o veti repeta,atat de gustoasa este!
AVEM NEVOIE DE:
1kg rubarba 

1kg capsuni
1,5kg zahar 
1lamaie
 
CUM SE PROCEDEAZA:
Intr-un vas cu fundul dublu se pune rubarba taiata capetele,spalata,apoi taiata cuburi,capsunile curatate,spalate,taiate daca sunt mari,se rastoarna zaharul,se amesteca totul si se lasa deoparte 30min sau 1h,dupa care se pune pe foc
Se lasa focul tare,este sfatul meu pentru toate dulceturile pe care le faceti,astfel isi pastreaza fructele culoarea,se aduna spuma regulat iar cand dulceata a scazut si s-a ingrosat,se stoarce lamaia,se mai lasa cateva clocote apoi se opreste focul.
Fara sa ma laud dar am facut atat de multe gemuri,dulceturi,incat eu nu mai incerc pe farfurie sa vad daca este gata
Daca focul este mare,e nevoie sa stati in permanenta sa supravegheati vasul,pentru ca se umfla si da pe afara,de asemenea aveti grija pentru ca siropul prin fierbere sare.
Nu va speriati cand auziti ca trebuie sa stati langa vas,pentru ca toata operatiunea,nu dureaza mai mult de 30min din momentul fierberii;asta este un alt avantaj!
Se pune dulceata fierbinte in borcane curate,etichetate,se infileteaza capacele,se intorc borcanele sa se sprijine pe capac pentru a-si forma vidul de aer iar dupa ce s-au racit se depoziteaza la camara.
Sa va fie de folos!




 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme