Tort cu ciocolata si rubarba

Hmmm,a inceput sa apara rubarba,bucuria mea!!!
Am luat,am facut acum impartasesc cu voi retetele care-mi plac la nebunie doar pentru ca au rubarba si le da un gust senzational!!
Am uitat sa va spun ca l-am facut pentru ziua mea,deci La multi ani mie!!!
AVEM NEVOIE DE:
BLAT UMED:
150g iaurt gras
130g zahar
130g faina
60ml ulei
25g cacao
3oua
un praf de sare
MOUSSE DE CIOCOLATA ALBA:
200g ciocolata alba
250ml frisca lichida
2lingurite cu gelatina granule+2linguri apa rece
MOUSSE DE RUBARBA:
4tije de rubarba
200g ciocolata alba
250ml frisca lichida
2lingurite cu gelatina granule+2linguri apa rece
3linguri zahar
GLAZURA:
100g ciocolata amaruie
100ml frisca lichida
CUM SE PROCEDEAZA:
Pentru blat,se face o crema spumoasa din oua sare si zahar,se adauga se adauga ulei cate putin mixand energic apoi iaurtul iar la final faina amestecata cu cacao si cernute
Se rastoarna in tava cu hartie de 20cm diametru sau forma de inima si la cuptor va sta 30min la 180grade iar dupa ce s-a copt se scoate imediat si se pune pe un gratar
Pentru mousse de ciocolata,se topeste pe bain marie ciocolata rupta impreuna cu 150ml frisca lichida,iar dupa ce s-a topit se amesteca energic cu telul apoi se lasa deoparte sa se raceasca
Se pune gelatina cu apa intr-un bol iar dupa ce a absorbit toata apa,se topeste pe bain marie apoi se incorporeaza in ciocolata topita iar dupa omogenizare se amesteca usor cu restul de frisca batuta tare
Blatul dupa ce s-a racit,se pune in inelul de la forma de copt pe un platou,deasupra se rastoarna mouss-ul si la frigider va sta pana se intareste

Pentru mousse de rubarba,se taie capetele,se spala,se taie cuburi se pune intr-un vas impreuna cu zahar si se lasa pe foc pana se formeaza o pasta dar inainte de a se topi cuburile de rubarba,se scot cateva bucati pentru a fi folosite in interior peste mousse de ciocolata,eu am adaugat si un rest de cirese ramase in congelator,apoi se da vasul deoparte
Se amesteca ciocolata rupta intr-un vas pe foc cu 150ml frisca lichida,dupa ce s-a topit se amesteca energic,se adauga pasta de rubarba si gelatina topita pe bain marie,se omogenizeaza totul apoi se lasa vasul sa se raceasca iar la final se amesteca usor cu restul de frisca batuta tare
Se scoate platoul din frigider,se pun deasupra cuburile de rubarba oprite apoi se acopera cu mousse
Se lasa la frigider pana a doua zi
Pentru glazura,se topeste pe foc intr-un vas ciocolata cu smantana,se amesteca energic,se scoate inelul de la tort,se toarna glazura incepand din mijloc si se lasa sa se scurga pe margini apoi se orneaza dupa imaginatie;eu nu prea am avut imaginatie,asa ca l-am ornat foarte simplu dar important e gustul!
Sa va fie de folos!




        

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme