Supa mamei

Am lipsit un timp din motive de boala si nu stiu cum sunteti voi in asemenea situatii dar mie imi vin tot felul de pofte,chiar daca nu le mananc pentru ca nu am pofta de mancare si sa nu va imaginati ca am pofte ciudate,nu...imi vin in minte bucatele mamei!!!😢😢
Pentru ca zilnic venea Costel de la gradina cu rosii si alte legume,mi s-a facut pofta de supa mamei de rosii si am mai facut varza la cuptor exact cum o facea ea cu un gust si aroma,nebunie curata!
Noi cand facem supa de rosii(chiar si eu),punem la fiert rosiile cu ce mai punem acolo in oala iar dupa ce au fiert,totul intra la pasat cu blenderul!Ei bine prin 60-70 nu erau aceste aparate,doar site si supiere(tot un fel de sita pentru cine nu cunoaste termenul,dar cu gauri putin mai mari,un fel de strecuratoare care se vede in poza mai jos)si acum vine partea frumoasa pentru mine
O vedeam pe mama ca-si pune sortul de bucatarie si intra in gradina apoi venea si rasturna pe masa:
multe rosii bine coapte,1radacina de telina cu tot cu frunze,1dovlecel,2-3morcovi,ceapa daca nu era uscata si scoasa,radacina de patrunjel,apoi ma punea s-o ajut
Supa dupa ce era fiarta,o strecura intr-o alta oala apoi cu lingura de lemn,invartea legumele in strecuratoare doar putin sa fie pasate pentru ca supa sa fie limpede nu groasa si mai mult pe rosii insista sa le paseze;bine veti spune,atunci unde sunt vitaminele,vitaminele sunt in zeama,nu-i neaparat nevoie sa se paseze legumele sa spunem ca avem vitamine in farfurie!
Apoi nu mai spun ca taiteiii facuti nu puteau lipsi din supa
Nu voi putea uita niciodata mirosul legumelor proaspete si fara chimicale dar mai ales al rosiilor,rupte atunci!!
Copilarie frumoasa am avut,fara sa ne fie teama ca ne imbolnavim daca mancam o rosie sau un fruct din copac,fara sa le spalam!
AVEM NEVOIE DE:
2kg rosii bine coapte
1ceapa
2morcovi
1pastarnac
1telina mica cu frunze
1dovlecel
sare
3-4linguri ulei
taitei 
cartofi,optional
CUM SE PROCEDEAZA:
Toate legumele curatate,spalate,taiate cubulete,se pun la fiert in oala cu 1lingura cu sare,telina fara frunze
Dupa ce au fiert bine,se rastoarna in supiera pusa ontr-o alta oala,se trece cu lingura prin toate,insistand mai mult pe rosii,se pune din nou oala pe foc,se completeaza cu apa,se adauga ulei,frunzele de la telina,sare iar cand incepe sa fiarba se adauga taiteiii(eu i-am cumparat) iar la final se potriveste de gust

   Se serveste calda,spre fierbinte(mie asa-mi place)
Pentru ca de foarte multe ori cat am fost bolnava am facut aceasta supa,de aceasta data,i-am adaugat si 2cartofi cubulete fierti separat pentru ca se intaresc daca sunt fierti cu rosii
Cu toate legumele spuse la inceput,eu fac supa intr-o olita de 3l si in doua zile se termina pentru ca mie nu-mi mai trebuie altceva, de aceea am facut-o de multe ori
Aici in olita culoarea este mai puternica pentru ca rosiile au fost foarte coapte si moi,abia le tineam in mana sa nu se sparga!       
Sa va fie de folos!

 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme