Caltabosi

 Cat de mult imi plac caltabosii,in copilarie abia asteptam sarbatorile de iarna,cu taiatul porcului,impodobirea bradului,primirea colindatorilor,masa de Craciun apoi masa de Revelion si gata,in anul urmator o luam de la capat
Retete de caltabosi sunt multe pentru ca nu este aceeasi reteta in toate zonele tarii dar nici chiar in Moldova nu se fac la fel,fiecare gospodina are reteta proprie,cum de altfel si eu am reteta mamei mele!

AVEM NEVOIE DE
500g carne de porc tocata
1ceapa.20ml ulei
100g orez
sare
fulgi de chili
intestine crete
 
CUM SE PROCEDEAZA
In tigaie cu ulei pe foc se caleste ceapa,cand incepe sa fie translucida,se adauga orezul spalat,se amesteca bine apoi sare dupa gust si fulgi de chili

 
 
Se rastoarna in castronul cu carne,se amesteca totul bine si se lasa deoparte
Intestinele bine curatate si spalate(multe persoane le tin in apa cu otet,le freaca cu ceapa,ei bine eu nu fac nimic din toate acestea,doar le spal bine cu apa putin calduta si atat,asta pentru ca am o amintire neplacuta din tinerete cand am frecat matele cu ceapa)
Deci sa revenim,avem pe masa de lucru,ata pentru legat la capete, un vas cu apa,castronul cu umplutura si matele
Legam un mat la un capat apoi cu mana punem umplutura,intercaland cu apa,nu stiu daca toate gospodinele fac asa dar eu asa am vazut la mama,chiar stateam langa ea si o ajutam si nici nu pot sa va spun dece se adauga apa.
Dupa ce am terminat,legam capatul si lasam deoparte,foarte important este faptul ca nu trebuie multa umplutura indesata pentru ca exista riscul ca la fiert sa pocneasca
Punem un vas mai mare pe foc cu apa,putina sare,1frunza de dafin,boabe de piper,boabe de enibahar iar cand incepe sa clocoteasca,dam focul mic,punem caltabosii si lasam la fiert 30-40min

 
Dupa acest timp,cu foarte mare atentie si grija scoatem caltabosii pe un platou,punem intr-un vas cu putina grasime si tinem la cuptor 15-20min cat se rumenesc

 

Mie nu mi s-au spart la fiert dar s-au spart in cuptor nu stiu de ce
Se servesc dupa cum doreste fiecare!
Mie in ziua cand fac acesti caltabosi,nu-mi mai trebuie nimic,doar pe ei si nu-i mananc cu nimic altceva,nici mamaliga,nici paine,nici muraturi!!😂😂😂

Pofta buna!

2022,de aceasta data am mancat ambele variante,doar fierti si la cuptor,oricum ar fi noua ne plac mult,foarte mult!






0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme