Pui provensal

 Asta a fost puiul pe care l-am comandat cand am fost la restaurant cu prietena mea de ziua ei,ei bine foarte bun a fost la gust,mai ales ca eu am facut cu ceva timp in urma o reteta asemanatoare si stiam ce-i in farfurie dar a fost o problema,carnea de pui in combinatie cu sosul care era facut cu smantana,cerea o salata pe care ei nu au dat-o,motiv pentru care nu am putut sa mananc decat foarte putin!!
Imi spunea cineva ca trebuia sa cer,nu stiu cum sa spun dar nu mi se pare normal ca atunci cand merg la restaurant sa cer eu salata la friptura,dar..... ce sa spun...fiecare local are propriile reguli!
AVEM NEVOIE DE
2pulpe dezosate cu piele
60gunt
5catei de usturoi
3lingurite de oerburi provensale
200ml vin alb
1lingura condimente pentru pui
sare dupa gust
GARNITURA
2cartofi
2linguri pudra de curry
SOS OLANDEZ
2galbenusuri
1lingura zeama de lamaie
sare si piper dupa gust
1lingura vin alb
CUM SE PROCEDEAZA
Pulpele spalate,uscate,le portionezi daca sunt prea mari apoi condimenteate bine le lasi cateva minute deoparte apoi le pui in untul incins si le prajesti

 
 
Dupa ce s-au rumenit pe ambele parti(pielea sa fie crocanta dar nu arsa),adaugi ierburile,usturoiul zdrobit,si lasi pe foc mic 15min,timp in care intorci carnea apoi le scoti pe o farfurie 

 

 In untul ramas,adaugi vinul lasi sa fiarba sa scada la jumatate si cu dosul lingurii deglasezi resturile ramase in tigaie de la prajitul carnii apoi lasi deoparte

 Sosul puteam sa-l fac si eu cu smantana cum l-au facut ei dar smantana trebuia amestecata cu vinul din tigaie si cum eu am gasit niste ierburi cu multe ace de la rozmarin,am renuntat si am facut olandezul,abia dupa ce am mancat,mi s-a aprins beculetul ca sosul din tigaie trebuia strecurat(brava gospodina 🙈🙈),rasturnata smantana si amestecat pe foc pana devine un sos!! pfuu ce rau imi pare!!!
Ok,acum sa-i dam drumul olandezului!
Mixezi intr-un bol galbenusurile cu zeama de lamaie,sare,piper si lingura cu vin la viteza mare pana devin spumoase

 Pui bolul pe bain-marie si continui sa mixezi pana devine o maioneza apoi opresti si dai deoparte
Atentie focul sa nu fie mare,altfel se coc ouale

 Amesteci aceasta maioneza usor cu 2linguri cu sosul din tigaie(fara ierburi) iar cand s-a subtiat putin si este cremos dai deoparte(eu cam tare l-am subtiat)

 Pentru garnitura,cureti cartofii,tai cuburi mai marisoare,fierti in apa cu sare 10min apoi scosi,dupa ce s-au racit pudrati cu praful curry si prajiti pana devin aurii si-i scoti pe farfurie
Pentru servit pui pe farfurie carnea,alaturi cartofi si o jumatate de rosie prajita si ea,(asa sa semene cu farfuria de la ei😅😅) sos si salata verde,na ca eu am pus si salata!
Sosul nu se observa,farfuria fiind cam de aceeasi culoare,el fiind mai lichid,trebuia sa-l pun peste carne dar a fost bun si asa!
Asta fiind farfuria mea,am servit limonada de lamaie cu menta!
Pofta buna!

 



0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme