Cozonac cu chefir

Cu ceva timp in urma,mi s-a facut pofta de cozonac si l-am facut imediat cu ajutorul dragului meu robotel!
Am folosit reteta fetelor din R.Moldova dar modificata dupa gustul meu si cu aceasta ocazie,vreau sa va spun ca am un mare,mare respect si admiratie fata de aceste gospodine dar cu adevarat gospodine,am facut multe retete de la ele dar la aluaturi nu le intrece nimeni iar acest cozonac,nu pot sa spun ca are un gust deosebit pentru ca toti cozonacii au acelas gust,in schimb iese in evidenta pufosenia!Degeaba se filmeaza unele doamne de la noi cu cozonacul care-l apasa ca sa vedem noi cat e de pufos,este adevarat ca atunci cand sunt scoase din cuptor toate aluaturile sunt pufoase,important dupa cateva zile oare tot atat de pufos e???
Ei bine acest cozonac este moale chiar si dupa o saptamana,am uitat o jumatate de cozonac in camara si am descoperit-o dupa o saptamana,am crezut ca s-a intarit dar nu,a fost foarte bun de mancat si moale! 

 

 AVEM NEVOIE DE
1kg faina de la Bunica
100g zahar(dupa gustul fiecaruia)
4galbenusuri
1lingurita rasa cu sare
2plicuri drojdie uscata
1lamaie rasa
esenta de vanilie
150g unt topit
700g chefir
lapte cald la nevoie
UMPLUTURA
3cani cu nuca macinata
2linguri cacao
2linguri zahar pudra
2plicuri zahar vanilat
lapte cald
CUM SE PROCEDEAZA
Faina cernuta de 3ori,o pui in cuva robotului apoi adaugi sare,drojdia,galbenusurile frecate bine cu zahar pana-si dubleaza volumul si omogenizezi usor cu carligul de la robot,adaugi apoi chefirul si-i dai drumul la framantat 10min
Adaugi daca e cazul 2-3linguri cu lapte cald,mai framanti 5min apoi adaugi cate putin unt topit si framanti in continuare pana se incorporeaza tot untul
Rastorni aluatul intr-un vas un cu unt si incepi sa-l framanti cu mainile doar prin pliere,exact cum sigilezi toate partile la un plic
Acoperi vasul si lasi sa creasca la loc cald
 

Aluatul trebuie sa fie putin moale nu mai adaugati faina
Dupa ce a crescut,rupi sau imparti aluatul in mici sfere(eu de ani de cand fac cozonac,nu mai impart aluatul stiu cati cozonaci trebuie sa-mi iasa dintr-un kg de faina)
Intinzi fiecare sfera cu palmele unse,pui cate 2-3linguri cu umplutura,rulezi,faci a doua foaie la fel,impletesti cele doua rulouri apoi in tava cu hartie de copt
 

 Pentru umplutura,amesteci intr-un castron toate ingredientele apoi lasi deoparte
Lasi tavile cu cozonaci sa creasca,ungi apoi cu pensula cu ou bine batut,presari deasupra seminte de mac si la cuptor vor sta 45-50min la 180de grade
 

 Scoti cozonacii sa se raceasca pe un gratar apoi depozitati unde crede fiecare
 

 Nu stiu cum sunteti voi,dar eu de fiecare data cand fac cozonac,trebuie rup si sa mananc cald

 




 Sa va fie de folos!
Am uitat sa specific,atunci cand vreti sa faceti cozonac,scoateti de seara toate ingredientele sa ajunga la temperatura camerei,este foarte important!
     

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme