Bors cu legume

Ne place mult acest bors,mai ales facut vara cand sunt calduri toride,mancat rece si cu ceapa,un deliciu iar reteta este mostenire de la mama si nu o schimb pentru nimic in lume!
Stiu si am vazut ca sunt multe retete de astfel de bors rusesc i se zice cu sfecla rosie,ei bine,acest bors mama ne facea inca de cand eram copil si reteta a fost adusa de tata care a fost bucatar pe front,la popota ofiterilor dar pe langa acest bors,cu multe retete a venit,le pregatea mai intai el apoi intra in patrimoniul mamei,pe caiet bineinteles!
Gata v-am spus poveste acestui bors pe scurt!
AVEM NEVOIE DE
1ceapa
1morcov
1felie de telina daca este mare
1sfecla rosie medie
1ardei gras
1ardei iute
500 g cartofi
200g fasole pastai
20ml ulei
4linguri pasta de ardei
2-3rosii
1l de bors
6oua,optional
1crenguta de cimbru
2legaturi de leustean
2legaturi de patrunjel
1lingura sare
2linguri orez
CUM SE PROCEDEAZA
In oala cu ulei,calesc ceapa morcovul,telina,ardeiul gras si iute,1/2sfecla rosie,toate puse in mini blenderul nou achizitionat 

 
Am lasat pe foc amestecand cateva minute apoi am adaugat cartofii cubulete,1lingurita cu sare,pastaile curatate si taiate daca sunt lungi(pastaile sunt de la noi si fierb mai greu de aceea le-am pus acum),adaug si 4-5cani cu apa,pasta de ardei,rosiile date la blender si ele  apoi las sa fiarba 10-15min cu capac


Dupa ce cartofii sunt aproape fierti,adaug 1legatura de patrunjel si una de leustean taiate marunt,sa intre aroma in toate legumele,mai adaug 2cani cu apa si las sa fiarba bine totul 15min
Dupa acest timp,adaug orezul,dupa 2-3min,adaug borsul fiert separat,crenguta de cimbru,patrunjelul si leusteanul ramas,potrivesc de gust iar cand incepe sa fiarba,adaug cate un ou spart separat intr-un bol mic
Dupa ce ouale au fiert si s-au ridicat la suprafata,opresc focul,adaug sfecla rosie ramasa rasa fin,amestec si pun bors in farfurii sa se raceasca pentru ca suntem tare nerabdatori cand avem in meniu astfel de bors
Sfecla rosie adaugata la final,o pun de fiecare data pentru culoare,pentru ca daca este calita,fiarta,nu mai are culoare,ce am vazut eu pe la alte case cu bors in farfurie foarte rosu,e pentru ca ele pun cate 1kg de sfecla dar eu nu fac asa ceva pentru ca sfecla rosie are un miros de pamant care mie nu-mi place,asa ca am ales aceasta metoda dar de aceasta data,am avut o sfecla tot de la noi de la gradina care nu ajunsese la maturitate si nu a iesit culoarea cand am pus-o la final


 Pofta buna!
Daca vrea cineva sa faca acest bors in zile de post,eliminati ouale!

 


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme