Tort de sarbatoare

In fiecare an de 1Decembrie vroiam sa fac un asemenea tort dar mereu intervenea cate ceva;sau nu mai aveam timp,sau eram in pana de reteta si uite asa ziua trecea.
In acest an am fost harnica,cu ideile la"purtator"si am reusit sa fac ce mi-am propus.
LA MULTI ANI ROMANIA LA MULTI ANI ROMANI ORIUNDE VA AFLATI!!
 AVEM NEVOIE DE:
BLAT:
3oua
4linguri zahar+2linguri
4linguri apa fierbinte
150g faina
1/2plic praf de copt
1plic zahar vanilat
un praf de sare
CREMA:
1plic budinca de vanilie
1plic praf de frisca
1pliculete gelatina
coloranti alimentari
GLAZURA:
200g ciocolata neagra
50g unt
bomboane colorate M&M
CUM SE PROCEDEAZA:
SE freaca galbenusurile cu 4linguri zahar pana rezulta o crema pufoasa si albicioasa,se adauga apoi cate o lingura cu apa,amestecand energic dupa fiecare apoi faina amestecata cu praful de copt;la sfarsit se incorporeaza albusul batut spuma cu 2linguri zahar,zahar vanilat,de trei ori amestecand usor dupa fiecare sa fie bine incorporat;
Se rastoarna in forma de tort tapetata cu hartie de copt
   si se lasa la cuptor la foc mic 40min,facand testul cu scobitoarea inainte de a-l scoate
 Pentru crema se pregateste budinca dupa instructiunile de pe plic,cat este fierbinte se adauga gelatina hidratata,se amesteca bine apoi se lasa sa se raceasca putin iar dupa ce s-a racit se amesteca cu frisca batuta tot dupa instructiunile de pe plic;
 Se imparte aceasta crema in trei boluri,eu am pus cate trei polonice si s-a impartit la fix,apoi in fiecare bol se pune cateva picaturi din coloranti si se amesteca;

Pe rosu l-am ratat,adica am uitat de poza!
Blatul taiat in doua pe orizontala,se pune pe un platou cu tot cu inelul de la forma de copt,se insiropeaza cu zeama de compot,se pune crema rosie,se niveleaza si se lasa la frigider cateva minute 15-20min;se scoate,se adauga a doua culoare si tot la fel cu a treia,apoi se lasa la frigider cateva ore
Se scoate cu grija inelul,apoi se pregateste glazura
Intr-un vas pe foc sau bain-marie se pune ciocolata rupta,untul si se amesteca pana se topeste;se da vasul deoparte,se freaca cu o lingura pana se lichefiaza,apoi se toarna peste tort,lasand-o sa curga neordonat pe margini iar dupa ce s-a racit,se orneaza cu bomboane colorate


2 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme