Clafoutis cu cirese

Clafoutis este un desert mult indragit de francezi,pentru ca este prajitura lor traditionala,iar noi am luat-o si fiecare a adaptat-o dupa gustul personal.
Din cate retete am vazut,nimeni nu a respectat originalul,nici chiar eu aici,de aceea mijlocul acestui desert se aseamana cu un FLAN,in nici un caz CLAFOUTIS
Adevaratul clafoutis,are mijlocul moale,cu consistenta, a ceva intre budinca si crema de zahar ars.
Iar datorita acestui aspect cu mijloc moale,este facut in forme mici de tarte,pentru ca se servesc din ele direct.
Cand eram in Franta le-am facut copiilor asa si e o nebunie;este ca si o crema de zahar ars cu fructe!!!
Am facut acest desert pentru Provocarea Cutia misterelor,provocare initiata de  Cerasela Badr El-Din iar gazda din aceasta luna,de Ciresar vorbim,este nimeni alta decat  Rocsy Ciobanu 
O fata draga mie din ziua cand mi-a cerut prietenia virtual,o buna gospodina,face niste mancaruri moldovenesti de te lingi pe degete(tot virtual!);nu mai vorbesc de dulciuri care arata ca dupa carte!!Eu admir si respect astfel de oameni!
Draga noastra Rocsy,ne-a lasat sa pregatim ce stim noi mai bine cu ingredientul surpriza,si anume CIRESELE;pai cum altfel daca suntem in Ciresar!! 
o
AVEM NEVOIE DE:
5oua
250ml lapte
75g unt moale
400g cirese
100g faina
100g zahar
esenta de vanilie
CUM SE PROCEDEAZA:
Se unge forma de tarta cu un strat gros de unt,se pun fructele spalate si curatate de samburi pe toata suprafata
apoi intr-un vas se bat bine ouale cu zahar,restul de unt topit si racit,faina,laptele,
dupa omogenizare se rastoarna peste fructe
apoi se lasa la cuptor 30min,pana se rumeneste frumos.
Asa l-am scos din cuptor dar si-a revenit!!
Se pudreaza cu zahar si dupa ce s-a racit se taie si se srveste

Multumesc draga mea pentru gazduire si mult succes in adunarea bunatatilor!!



 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme