Prajitura cu mere si gris

Mai am o astfel de prajitura dar este numita placinta si de la cine am luat reteta pe atunci,cred ca a uitat ce este mai important si anume insiroparea la final,pentru ca nu toate merele sunt zemoase si te trezesti cand incerci sa tai prajitura ca se risipeste toata faina cu gris!!😟😟😟
Cam asa ceva am patit eu dar nu in totalitate pentru ca am avut noroc de mere,ei bine acum am avut curaj sa incerc din nou si va spun ca este super,mega aceasta prajitura,gustoasa,aromata si foarte usor de pregatit,de asemenea foarte bine se poate face si in perioada postului,inlocuind untul cu margarina si laptele de vaca,cu lapte de soia,migdale,orez,cocos
AVEM NEVOIE DE:
160g gris
130g faina
150g zahar
6-7 mere mari
1plic praf de copt
30g unt
200ml lapte
putina sare
1lamaie
Aceasta prajitura poate fi pregatita si in zilele de post,inlocuind untul cu margarina si laptele de vaca cu lapte de soia
CUM SE PROCEDEAZA:
Se amesteca bine intr-un castron gris,faina,zahar,sare si praful de copt,se imparte in mod egal tot amestecul in trei parti,eu am pus cu lingura in pahare de unica folosinta si se lasa deoparte
Merele curatate de coaja,rase,amestecate cu zeama de la jumatate de lamaie si coaja rasa,se imparte si aceasta in trei parti egale apoi se lasa deoparte
In tava rotunda de 24cm diametru unsa cu unt apoi tapetata cu hartie de copt inclusiv pe peretii formei,se pune un pahar de gris,se niveleaza,apoi usor se pune deasupra o portie de mere
Dupa ce s-au nivelat si merele se continua cu gris,iar mere si tot asa pana la ultima portie de mere
La final,se pune cu atentie cu lingura din amestecul de lapte si unt topit pe foc dar dupa ce s-a racit putin,intepand cu o furculita pana la fundul tavii pana se termina tot laptele

Aici trebuie sa va atentionez ca daca puneti intr-o tava rotunda de tort cu inel detasabil si daca nu puneti tava pe o alta tava,aveti ocazia sa vi se stinga focul la cuptor pentru ca se scurge laptele
Eu dupa cum se vede,am pus-o pe tava de la aragaz sau daca puneti intr-o tava oarecare,nu mai rasturnati pentru ca nu aveti cum si taiati direct din tava respectiva de aceea e indicat sa folosit forma cu inel detasabil
Acum se lasa la cuptor 60min la 180grade

Dupa ce s-a racit,se scoate inelul,hartia,cu mare grija se desprinde si se pune pe un platou apoi se pudreaza cu zahar si se taie

Are un gust si o aroma de senzatie iar cine doreste si are,peste mere se poate presara putina nuca macinata amestecata cu putina scortisoara!
Sa va fie de folos si pofta buna!

 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme