Gem de caise cu menta

Am incercat si aceasta combinatie iar rezultatul este unul pe masura,doua arome intr-unul singur,deliciu maxim!
AVEM NEVOIE DE:
eu orice fac,doar cate 2kg de fructe folosesc pentru ca nu am vas mare iar eu fierb la foc mare si va dati seama daca vasul ar fi plin ce s-ar intampla
2kg caise
1kg zahar
1lamaie
cateva fire de menta verde
un praf mic de sare,da nu va mirati pentru ca eu folosesc la orice sare,nu o lingurita,nu jumatate de lingurita,doar cat se ia intre degete
CUM SE PROCEDEAZA:
Caisele spalate,se pun intr-o oala pe foc impreuna cu menta spalata si se oparesc 5-6min,se scot cu atentie iar dupa ce s-au racit se curata de coaja si samburi
  se pun caisele in blender,se adauga frunzele,doar frunzele de menta si se paseaza totul
Piureul obtinut se rastoarna in vas,se adauga zaharul,se fierbe la temperatura mare adunand spuma care se formeaza,atentie pentru ca spuma neadunata imediat,va da peste vas,deci trebuie sa stati langa vas cu lingura in mana amestecand continuu
Dupa ce s-a ingrosat,nu e nevoie de test pentru ca se vede,se stoarce lamaia,se mai lasa cateva clocote apoi se opreste focul.
Se pune gemul in borcane curate si pentru siguranta se sterilizeaza borcanele1h
Se eticheteaza si se depoziteaza la camara
Sa va fie de folos!
SFATURILE MELE:
1* poate va intrebati,de ce oparite?;ei bine,va spun ca ma saturasem sa deschid iarna borcane cu gem de caise iar culoarea sa fie pamantie,sunt persoane care nu dau importanta pe aspect dar nu sunt eu acea persoana iar cand am gasit la un vestit bucatar aceasta metoda,de 5-6ani cred,doar asa fac gemul si sunt super incantata!
Sa nu-mi spuna nimeni ca fac gem de caise cu coaja,fiert cate 1-2ore la foc mic si rezultatul este unul wow,nu mai am 20de ani!!
2* la fel poate va intrebati de ce la foc mare?,tot din experienta va spun, pentru ca astfel fructele raman cat de cat intregi daca e vorba de dulceata,isi pastreaza culoarea apoi e vorba de timp,eu in 30min am facut acest gem,pana la faza de sterilizat, acolo nu trebuie sa stau langa borcane cand fierb
3* de asemenea poate va intrebati,de ce pasate?cu aceasta metoda am ramas fixata cum se zice,de cand erau fetele mici pentru ca nu mancau gem unde intalneau fructe,dulceata o pastram pentru musafiri,de aceea eram nevoita sa le pasez dar pe atunci cum nu aveam blender,treceam fructele prin masina de tocat cu sita deasa apoi le fierbeam
Sa va fie de folos!

 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme