Gem de caise

Eu cand pregatesc gem,indiferent cu ce fructe,le pasez cu blenderul pentru ca asa m-am obisnuit de cand erau fetele mici,nu suportau sa vada pe felia de paine cu unt bucatele de fructe
Acum au ajuns si ele la casele lor cu copii dar aceasta problema a ramas la fel si nu ma deranjeaza ba acum chiar imi place si mie asa😃😃
Acum i-am schimbat metoda de preparare pentru ca in fiecare an aveam in borcane gem de caise care mie pur si simplu nu-mi venea sa-l mananc pentru ca avea o culoare urata,voi vedea cu aceasta metoda pe care nu o stiam, cum se pastreaza pana la primavara!!
AVEM NEVOIE DE:
2kg de caise
1kg de zahar
1lamaie
un praf de sare,cat se ia intre trei degete

CUM SE PROCEDEAZA:
Caisele spalate se pun in oala cu apa pe foc si se lasa 15-20min,se scurge apa iar dupa ce s-au racit se curata de coaja si samburi
dupa care se pun in blender si se paseaza
Piureul rezultat se rastoarna in cratita de tuci,se adauga zaharul si sare se amesteca apoi se lasa la fiert cu focul mare
Cine ma urmareste,probabil ati observat ca eu toate gemurile si dulceturile le pregatesc la foc mare din doua motive:
-la dulceata fructele isi pastreaza culoarea si raman intregi sau aproape intregi si este vorba si de timp
Mie-mi convine sa stau 30min pentru ca atat dureaza,langa oala amestecand mereu,decat sa las focul mic sau la cuptor cateva ore si mai e o problema,eu daca nu am vas mare,nu pot face decat cu 2kg de fructe si de aceea pot amesteca continuu dar mai am si un capac de silicon de care sunt foarte multumita si asa nu-mi stropesc mainile
Am facut o paranteza,acum sa revin;deci,se pune vasul pe foc mare,se amesteca continuu adunand spuma care se formeaza iar cand s-a ingrosat se adauga zeama de lamaie,se amesteca din nou,se mai lasa cateva clocote apoi se pune fierbinte in borcane curate,cu capacele bine infiletate si se sterilizeaza 1h
La acest gem nu e nevoie sa se faca proba pentru ca se vede cu ochiul liber cand se ingroasa
Dupa ce borcanele au fiert,se scot si se racesc in patura sau se lasa in oala pana a doua zi,se eticheteaza si se depoziteaza la camara
Sa va fie de folos!
2021 un alt an aceeasi reteta

 




 
 


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme