Sarmalute cu varza verde inghetata

De multe ori mi-e pofta in toiul verii de sarmale cu varza dar,pentru ca in orice problema exista un dar,nu-mi pot satisface pofta pentru ca ultima data cand am cumparat varza murata de la piata,am avut o situatie neplacuta,am aruncat tot si de atunci nu mai cumpar si cu varza verde oparita am facut doar odata dar m-am chinuit pana le-am facut,probabil prea mult am oparit frunza si de atunci nu mai fac iar varza murata sa pun vara,nu mai pun pentru ca fiind foarte cald,se acreste de-ti sare caciula,am pus odata si tot la fel,nu mai pun si sa tin varza in apa daca-i prea sarata sau prea acra,pentru mine este o jignire adusa verzei😄😄,am facut si asa ceva,iar ce aveam in farfurie se vedea ca sunt sarmale dar gust nici vorba,asa ca m-am lecuit si cu aceasta metoda!😀😀
Vreau sa va spun ca varza,eu o pun la murat dupa reteta tatalui meu Dumnezeu sa-l odihneasca si niciodata nu a fost nevoie sa tin varza in apa pentru ca-i prea sarata sau prea acra,de aceea probabil ca am devenit mai exigenta cand trebuie sa cumpar ceva, cu ceea ce pun in farfurie,vreau ca totul sa fie perfect!😏😏
Ei bine de aceasta data,am vazut la o prietena aceasta metoda si acum este a doua oara cand fac,este o metoda usoara, fara pierdere de timp si chiar mi-a placut,frunzele sunt fine,nu se rup, doar ca trebuie putin mai mult sa stea la foc decat este necesar!
AVEM NEVOIE DE:
1varza verde(2kg)
1kg carne de porc,eu intotdeauna cumpar carne pentru tochitura pentru ca are si bucati mai grase si bucati de pulpa,exact cum e nevoie sa fie la sarmalute apoi eu acasa o spal si otrec prin masina de tocat
1ceapa
2linguri pasta de ardei sau bulion pentru cine nu are
500ml suc de rosii
100g orez
2linguri untura sau 20ml ulei
sare
piper
fulgi de chili
1cana cu bors
1/2lingurita cu cimbru+3crengute de cimbru uscate
verdeata poate asteptati dar eu la sarmalute cu varza nu pun verdeata,nici mama nu punea si de asemenea nici oua nu pun,pentru ca nu se pune;ouale nu fac altceva decat sa stranga carnea si astfel sa le intareasca
CUM SE PROCEDEAZA:
Se indeparteaza primele frunze de la varza,se scoate cotorul apoi se pune  la congelator chiar si in ziua cand este cumparata si va sta 2zile,pentru ca atunci cand facem sarmale,trebuie scoasa de seara,pusa intr-un castron si lasata pe masa sa se dezghete incet
Daca este pusa de seara si scoasa dimineata,nu este inghetata complet si chiar daca e inghetata,nu are timp sa se dezghete,sper ca m-am facut inteleasa!

In tigaia pe foc se pune untura sau ulei,se adauga ceapa tocata marunt si se lasa pana capata un aspect sticlos,se adauga orezul apoi pasta de ardei,se amesteca iar peste 2-3min. se lasa deoparte
Intr-un castron se pune carnea tocata,se rastoarna ceapa cu uleiul din tigaie,se adauga sare,piper,fulgi de chili, cimbru apoi se amesteca totul cu mana iar la final se adauga 1cescuta mica cu apa calda si se amesteca din nou;apa are rolul de a se imbiba orezul in ea,astfel nu ramane uscat si sarmalele tari
Eu sa stiti ca gust aceasta umplutura sa vad ce-i mai trebuie apoi se lasa vasul deoparte sa se odihneasca
In acest timp se pregateste vasul in care fierb sarmalele
Se pun crengutele de cimbru pe fundul vasului,se acopera cu varza taiata(cotoarele din mijlocul frunzelor se scot si se taie impreuna cu alte frunze mici care nu pot fi umplute)apoi se pune jumatate din cantitatea de suc de rosii si se pun sarmalele infasurate una langa alta pana se termina si carnea si frunza,doar pana la treisferturi din marimea vasului,altfel da pe afara!
Eu intotdeauna cand fac sarmale cu varza mai mari cum sunt astea,doar doua randuri pun in vas,in schimb cele cu vita,m-am obisnuit sa le fac mici si pun cate 3randuri
Dupa ce s-a terminat operatiunea,se acopera cu varza taiata marunt,se rastoarna restul de suc de rosii,borsul,1lingurita cu sare si se completeaza cu apa sa treaca de nivelul sarmalelor,se pune deasupra o farfurie sau un capac mai mic si se lasa la cuptor 1h sau doua,verificand din cand in cand daca mai e nevoie de lichid,bors sau apa
Am vazut ca multe persoane nu pun bors la sarmale indiferent cu ce ar fi infasurate,doar suc de rosii dar moldoveanca din mine,nu admite ca sa nu puna la sarmale bors dupa gust bineinteles.😃😃
Se servesc calde sau reci dupa gustul fiecaruia,cu mamaliga sau paine,cu smantana sau nu(eu nu am avut in acel moment)
Un deliciu,pofta buna!




 
 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme