Ciorba de burta3

Am vazut la macelarie burta de vita proaspata si cum eu nu am facut niciodata cu burta proaspata dar mai ales pentru ca arata foarte bine,am cumparat,am facut si nu va spun ca am mancat-o pana la ultima picatura,buna rau!!Mi-am amintit de vremurile cand mergeam cu sotul si alti prieteni sa mancam ciorba de burta la un anume restaurant unde se facea cea mai buna ciorba din oras,dar cum pe atunci se deschidea la ora 10,unul din prieteni mergea mai devreme si ocupa o masa pentru ca altfel nu aveam nici o sansa!!
Acum va prezint reteta mea proprie si personala,spun asta pentru ca de-a lungul anilor am avut cateva experiente neplacute si am spus ca eu nu voi face asa,de exemplu legumele de la fiert taiate si puse in oala,de asemenea pus in toata ciorba otet si usturoi la fel nu am mancat pentru ca avea otet prea mult si o alta experienta,asta a fost a mea cand am facut pentru prima data ,nu stiam,am intrebat in stanga,in dreapta,pe atunci nu existau calculatoarele si am pus in toata ciorba usturoiul si otetul,ei bine cat a fost proaspat facuta a fost buna dar incalzita a doua zi a fost un dezastru de aceea nu accept indiferent cine ar fi,ca sa se puna in toata ciorba otet si usturoi,astea se pun pe masa si fiecare-si pune dupa gust sau chiar deloc!
AVEM NEVOIE DE
2kg burta de vita proaspata
4kg oase de vita
1ceapa
1morcov
1/4radacina de telina
sare
6galbenusuri
400g smantana fermentata
1capatana de usturoi
otet
CUM SE PROCEDEAZA
Oasele spalate cu apa calda se pun la fiert pentru 20min apoi arunc apa pentru ca vreau sa fie curata supa care rezulta de la fiertul lor,spal oasele apoi le pun din nou la fiert cu apa rece si sare si le las sa fiarba pana scade la jumatate apa din oala,nu m-am uitat la ceas dar cred ca in jur de 2ore au fiert
   Separat in oala minune pe care o am de cand au aparut,am pus burta spalata si ea cu apa calda spre fierbinte,legumele curatate si taiate mai mici si am lasat sa fiarba cam tot doua ore pentru ca burta fiind proaspata se fierbe mai mult
Aici deja sunt fierte
Dupa ce ambele oale au fiert,am scos din fiecare continutul,oasele deoparte pentru ca au fost tare bune cu hrean,nu stiu daca a mai ramas ceva pentru catei😅😅😅 apoi legumele in alt vas si burta in alt vas
cele doua supe le-am amestecat apoi am strecurat tot lichidul intr-o alta oala si am lasat sa fiarba pana am taiat eu burta
Am adaugat burta taiata in oala,am potrivit de gust si am lasat sa mai fiarba
Intr-un castron am amestecat galbenusurile cu smantana,
apoi cu polonicul am adaugat supa amestecand mereu,pana cand amestecul s-a incalzit bine apoi am turnat usor in oala amestecand
La final am potrivit din nou gustul,am pus deasupra putin fulgi de chili si am oprit focul

Ei bine eu atat pun in oala,acum separat fac usturoiul,il pun curatat in blenderul mic cu putina sare,1lingura smantana si putin otet iar cand s-a facut o pasta il rastorn intr-un bol
Usturoiul rasturnat in bol,adaug peste el otet,aici nu tin cont cat pun pentru ca fiecare-si ia dupa gustul personal apoi las deoparte
In farfuria cu ciorba pun cateva suvite de gogosar de la otet si se serveste cu pofta si cu ardei iute
Alta data mai faceam culoare din morcov ras fin si calit(pus doar uleiul)dar nu mai fac asa pentru ca abia asteptam sa fie gata si s-o savuram!

 Pofta buna!



 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme