Gem de cirese

Mi-a adus sotul meu de la gradina cirese bune si dulci,am mancat cat am putut apoi cu restul am facut gem,pentru ca dulceata de cirese tot am facut din negre,amare,acum as vrea din cirese albe,dar gem nu am
AVEM NEVOIE DE
3kg cirese
1kg zahar
1lamaie
un praf mic de sare
CUM SE PROCEDEAZA
Poate vi se pare curios cand cititi sare in dulceata sau gem,nu este inventia mea,a spus-o indragitul meu bucatar Gordon Rmsay ca se pune un praf mic de sare in orice,inclusiv gem,dulceata,compot,alte prajituri,chiar si in cafea si mare dreptate a avut pentru ca gustul este unul mai bun decat fara
Aici mi-am amintit de Petre Ispirescu cu povestea Sarea-n bucate!
Bun,acum sa revenim la ciresele noastre!!
Ciresele spalate,curatate de codite si samburi,se pun in blender si se paseaza in mai multe transe adaugate cate putin iar rezultatul se rastoarna in vasul cu fundul dublu sau tuci cine are,se adauga zaharul,sarea si se da drumul la foc
Se amesteca continuu pentru ca amestecul este gros si exista riscul sa se prinda de fundul vasului,la foc mare bineinteles dar atentie mare la stropii fierbinti si adunand spuma care se formeaza
Eu pun deasupra o hartie impaturita in mai multe sa fie groasa si sa nu fie mai mare decat vasul sa ia foc,lingura cu o coada mai lunga sta in interior si amestec fara probleme
Cu capac pus,exista riscul mai mare sa se prinda pentru ca nu mai are aer
Dupa ce s-a ingrosat suficient de mult,se stoarce lamaia,se amesteca din nou,se mai lasa 3-4clocote apoi se opreste focul
Se pune gemul fierbinte in borcane curate,se infileteaza capacele,se rastoarna sa se sprijine pe capace,se lasa 15-20min apoi se eticheteaza si se depoziteaza la camara
Sa va fie de folos!

 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme