Dulceata de capsune

Culmea,dupa aproape 10ani de cand am blogul,am constatat ca nu am aceasta reteta,hmmmm!!😂😂😂
AVEM NEVOIE DE
2kg capsune
1kg zahar
1lamaie
CUM SE PROCEDEAZA
Capsunile curatate,spalate,taiate daca sunt mari,se pun intr-un vas impreuna cu zahar si se lasa deoparte 30min
dupa care se pune pe foc mare avand grija ca se umfla si da pe afara
In tot acest timp,se amesteca cu o lingura cu coada lunga,adunand spuma care se formeaza
Se continua sa se amestece cu atentie si sa se adune si spuma daca se mai formeaza,inca 30-40min,dupa care se stoarce lamaia,se mai lasa 5min sa fiarba apoi se pune fierbinte in borcane curate,se infileteaza capacele,se intorc sprijinindu-se pe capace si se lasa 30min sa se formeze vidul dintre capac si dulceata apoi se eticheteaza si se depoziteaza la camara
Poate va veti intreba dece nu am spus nimic de incercarea dulcetei sa vedem daca este suficient de fiarta!
Ei bine dragilor,avand in spatele meu zeci de ani de cand fac tot felul de gemuri si dulceturi,nu mai am nevoie de incercari cu picatura in apa rece,cu pusul pe o farfurie si tinuta la frigider,nu,eu cand vad ca lingura este incarcata de siropul gros si curge cu picatura,sigur este gata si o pot pune in borcane.
Dupa cum se vede si in micul bol,dulceata este bine legata si asta doar in 40min de fiert continuu si amestecand la foc mare!
Poate va intrebati de ce foc mare cand toate gospodinele,pregatesc dulceturile la foc mic cate 1h,ei bine eu am facut propria experienta si da,asa am inceput sa fac si asa voi face mereu,la foc mare pentru ca:
imi micsorez timpul de fierbere
fructele isi pastreaza culoarea si dulceata are o culoare placuta dupa cum se vede
de asemenea,fructele mici cum sunt afinele,sau restul fructelor care sunt taiate,vor ramane intregi
Sa va fie de folos!
Un alt an 2021,aceeasi reteta 



  


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme