Paine cu cartofi

 Am tot vazut postari pe FB cu astfel de paine,nu am facut niciodata pentru ca mi s-a parut procedeul prea complicat,dar de data aceasta am zis,hai treaca de la mine daca tot am timp si afara este frig, ca prea mi-au facut pofta fetele dar poze nu am pentru ca nu am avut incredere in rezultatul final mi-a fost teama ca nu-mi reuseste,poate cu o alta ocazie pentru ca mi-a placut cum a iesit.

AVEM NEVOIE DE
500g faina
300ml lapte+100ml apa
1plic drojdie uscata
1lingurita zahar
150g cartofi
sare
CUM SE PROCEDEAZA
Se pune in robot faina,drojdie,1/2lingurita sare,zahar,lapte,se mai adauga cartofii curatati,taiati cubulete,fierti si bine pasati,se mixeaza totul,apoi se rastoarna aluatul pe masa de lucru unsa cu ulei si palmele de asemenea
Se framanta aluatul prin impaturire de cateva ori,astfel dintr-un aluat lipicios,va deveni un aluat neted si elastic iar dupa fiecare framantare prin impaturire,se acopera cu un prosop de bucatarie,se lasa 15-20min apoi se reia framantarea
Dupa 3-4astfel de framantari,se acopera aluatul si se lasa 40-50min sa dospeasca intr-un vas
Dupa ce si-a dublat volumul,se rastoarna din nou pe masa,se mai fac 2-3impaturiri,se formeaza o sfera,se pune intr-un bol in care se afla un prosop de bucatarie si o ceasca cu faina,se acopera cu marginile prosopului si se lasa la dospit 30min
La final se rastoarna aluatul in tava de la aragaz cu hartie de copt,cu o pensula se elimina faina in exces,se fac cateva crestaturi deasupra cu un cutit bine ascutit si la cuptor va sta 30-40min
Inainte de a pune tava in cuptor,se introduce un vas cu apa sub tava cu paine si se lasa sa clocoteasca,  
Painea este coapta,atunci cand este ciocanita cu degetele pe dosul painii si suna a gol,daca suna infundat,se mai lasa 5-7min apoi se scoate

 
 
Painea daca vrem o coaja crocanta,nu se acopera cu prosop

 

Sunt foarte multumita de rezultat si cat mai curand o voi repeta!
Sa va fie de folos!
Pentru ca sotul meu cat a stat in Franta la copii,foarte des le facea astfel de paine,si-a adus aminte ca de mult nu a mai facut si iata ce a iesit,o minune de paine in Octombrie 2021!


Aici pentru ca mie-mi place calda,am rupt un colt!

Sa va fie de folos!


0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme