Cozonac cu kefir

  Intr-o zi friguroasa,mi-am adus aminte ca eu de mult nu mai facusem cozonac pe pofte cum zic eu,nu aveam in casa ingrediente deosebite,asa ca m-am apucat de facut cozonaci cu ce am avut si uite asa,mi-a iesit la final un cozonac extra bun,ceea ce de cand fac eu cozonaci nu mi s-a intamplat asa ceva iar poze nu am,pentru ca asa cum am mai spus,l-am facut dintr-o joaca!!

AVEM NEVOIE DE
1kg faina,eu am avut de la Bunica
100g zahar,eu nu folosesc prea mult zahar chiar daca unii spun ca trebuie!!!
4galbenusuri
1lingurita rasa cu sare
2plicuri drojdie uscata
1lamaie rasa
1fiola esenta de vanilie
150g unt topit
700g kefir,asta a facut toti banii
putin lapte cald la nevoie
UMPLUTURA
3cani nuca macinata
4albusuri
2linguri cacao
2linguri zahar pudra
2plicuri zahar vanilat
CUM SE PROCEDEAZA
Pentru ca am in dotare robot de bucatarie care-mi usureaza munca la orice,il pun la treaba chiar si la cozonaci,deci faina cernuta de trei ori pentru a fi bine aerata,o pun in cuva robotului apoi adaug sare,drojdie,galbenusurile frecate separat cu zahar pana rezulta o pasta fina,omogenizez totul usor cu carligul la viteza mica,adaug apoi kefirul si dau drumul la viteza medie iar dupa 5min maresc viteza si las la framantat 10min
Acum daca e cazul,trebuie adaugat putin lapte,asta este in functie de faina folosita dar probabil stiti ca unele sortimente,necesita mai mult lichid decat prevede reteta 
Adaug apoi in timp ce se invarteste carligul,cate putin unt si las robotul sa framante inca 10min,dupa acest procedeu,rastorn aluatul intr-un vas uns cu ulei,acopar cu un prosop de bucatarie si las intr-un loc ferit de curenti de aer 1-2h sa creasca
Sa stiti ca aluatul trebuie sa fie putin moale
In acest timp,bat albusurile spuma tare cu un praf de sare si zaharul pudra,dupa ce au rezultat creste fine si lucioase,amestec usor cu restul ingredientelor de la umplutura apoi las deoparte
Aluatul dupa ce a crescut,rup din aluat,intind cu palmele unse cu putin ulei o foaie nu prea subtire,pun cate 2-3linguri cu umplutura,intind pe toata foaia apoi rulez,las deoparte,mai pregatesc o foaie la fel,apoi le impletesc si pun in tava de cozonac cu hartie de copt
las sa creasca in tava 30min,ung cu ou batut bine,presar seminte de mac apoi la cuptor va sta 45-50min la 180 de grade,depinde de cuptor


Sa va fie de folos!!
Acelas an 2023 dar cu cateva zile inainte de Paste si daca am incercat reteta si am fost super multumita,am repetat-o si la sarbatori!

 



Eu nu prea folosesc rahat in cozonac dar acum am cumparat un rahat turcesc cu un gust senzational si aroma de asemenea iar cozonacul nu vreti sa stiti cat de bun a fost!
Pofta buna!

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme