Piept de rata asiatic

 De cate ori am rata,indiferent daca-i din magazin sau de la tara,opresc pieptul pentru ca-mi place sa ma "joc"cu el in diferite retete,de aceasta data fiind o reteta mai dificila,am intrat pe Google si m-am documentat
In anii din urma,am facut cu portocale,cu fructe de padure,cu litchi,cu ciuperci,cu sos de vin si multe ca nici eu nu le mai stiu si parca mi s-au parut mai simple,dar nu mai conteaza,important e ca mi-a reusit ceva
De aceasta data am alesc reteta asiatica,pentru ca am in"depozitul" meu cum imi place mie sa-i spun,multe ingrediente si tot felul de sosuri asiatice  si daca tot am vazut la Kaufland legume asiatice congelate,am zis ca am si garnitura,super,super mi-a iesit!
AVEM NEVOIE DE
1piept de rata
sare grunjoasa
MARINADA
3portocale
2linguri sos de soia
3catei de usturoi
putin ghimbir ras
un varf de cutit pudra de anason
1lingura otet de orez
2lingurite zahar brun
100ml vin alb
GARNITURA
1punga cu legume asiatice congelate
1lingura cu unt
sare
piper
CUM SE PROCEDEAZA
Pieptul curatat daca e cazul,spalat,tamponat cu prosoape de hartie,crestata pielea,pudrata cu sare grunjoasa,il pui pe farfurie si-l lasi deoparte
In castron,razi o portocala si le storci pe toate trei,adaugi sosul de soia,usturoiul pisat,ghimbirul ras,pudra de anason,atentie nu adaugati mai mult pentru ca are aroma puternica si va strica tot gustul dar se poate elimina,mai adaugi otetul de orez,zaharul brun,vinul,amesteci totul bine sa se topeasca zaharul,adaugi pieptul cu pielea in sus,ca toate aromele si toate gusturile sa intre in carne,acoperi castronul si lasi la frigider 24h dar cel mai usor,este asezand pieptul la fel cu pielea in sus intr-o punga,rastorni marinada,legi punga, o pui intr-un vas si o  lasi la frigider,acuma...fiecare-si alege varianta dorita
A doua zi,scoti pieptul,il stergi cu hartie de bucatarie,il pui pe o farfurie si mai lasi deoparte 1h, sa ajunga la temperatura necesara,pentru ca nu se prajeste nici o carne rece in tigaia incinsa,astfel carnea se intareste
In tigaia rece pui pieptul cu pielea in jos,dai drumul la foc mediu si lasi incet sa se topeasca grasimea,dupa 4min,cu un cleste intorci si lasi tot atatea minute
Dupa acest timp,pieptul fiind gros,are nevoie sa fie patruns si sa se rumeneasca,de aceea,il pui intr-o tava mica la cuptorul incalzit pentru 4min la 180de grade,de regula pentru aceste retete e nevoie de termometru cine vrea o farfurie perfecta dar eu dupa atatea retete cu piept de rata,mi s-a obisnuit ochiul ca sa zic asa
La inceput am folosit si eu termometrul dar sa fiu sincera,nu m-a ajutat,mai mult m-a incurcat!
Dupa ce ai scos pieptul din cuptor,acoperi tava sa stea la cald si pui legumele in tigaia cu unt,adaugi sare si piper,amesteci cateva minute apoi opresti focul
Eu la aceste legume,am adaugat cateva linguri de marinada in care a stat pieptul,ca sa le dea un pic de gust
Pentru servire,feliezi pieptul oblic,il pui pe farfurie,alaturi legume si putin sos deasupra
Foarte foarte bun a fost,nu am poze mai multe,pentru ca a trebuit sa fiu concentrata la ce fac sa nu gresesc ceva
Pofta buna!




0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme