Supa cu caltabosi



Doamne,ce bunatate ne facea tata cand eram copii.Poate veti spune ca este o reteta ciudata;mie nu mi se pare ciudata ci chiar foarte gustoasa.Este reteta tatalui meu,este inventia lui iar mie-mi place foarte mult.Eu personal nu stiu adevarata reteta a caltabosului,stiu ca dupa ce este fiert,se pune intr-o tava la cuptor si atat dar mie imi place mai mult aceasta supa.


E

Ingrediente pentru caltabosi:carne tocata,cateva jumari,1ceapa,3-4linguri ulei,sare,piper,1cana de bulgur(eu cum nu am niciodata asa ceva,folosesc orez),intestine groase

Intr-un vas cu ulei incins,calesc ceapa impreuna cu jumarile,dau vasul deoparte,adaug carnea,sare,piper,putin cimbru,orezul,amestec bine si las deoparte;intestinele curatate si bine spalate,daca este prea lung il tai in jumatate,il leg la un capat cu ata alimentara apoi incep sa-l umplu cu carne si din cand in cand adaug si apa;cand am terminat de umplut leg din nou capatul si-l pun in vasul cu apa care fierbe pe foc;adaug in apa putin concentrat de gaina  sau de legume iar dupa 5-6min de fiert,intep din loc in loc intestinul sa iasa aerul din interior iar cand consider ca este suficient de fiert,scot cu foarte mare atentie sa nu se rupa apoi servesc in farfurie rondele de caltabos cu supa care mie-mi place foarte mult si ma bucur ca sunt singura care mananca asa ceva;si ca sa va spun un secret,cateodata intentionat sparg intestinul sa inunde supa cu carne tocata;si sa va mai spun un secret,tata punea si un cartof taiat cubulete mici in aceasta supa;va spun ca era dar si acum este o supa deosebita.
Compozitia din interiorul caltabosului,trebuie sa fie moale nu cum sunt sarmalele pentru ca trebuie sa contina lichid ca sa fiarba orezul,deci stai cu cana cu apa langa tine iar cand umplutura merge greu,adaugi apa,si tot asa pana se umple intestinul,de asemenea,apa din vas daca clocoteste, in momentul in care pui caltabosul,dai focul mic si tot mic il lasi pana este fiert,altfel risti sa se sparga.

3 comentarii:

  1. Cred ca e deosebit de buna, nu poate fi altfel la ce ingrediente contine.
    O seara placuta,pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si bunica o prepara la fel, asa ca acest tip de ciorba cautam acum, avand doi caltabosi pe masa. Diferenta in cazul meu este ca sunt afumati, dupa cum obisnuiau bunicii, iar acum parintii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga necunoscut(a),sa stii ca nu are importanta daca sunt afumati caltabosii,din contra gustul va fi mai bun!
    Multumesc de vizita si te mai astept!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme