Gem de caise





Ingrediente:6kg de caise,4kg de zahar,1lamaie,2stelute de anason
Cred ca ve-ti spune ca este mult zahar;asa este,mama cand ne facea gem,punea la 5kg de fructe 1kg de zahar,dar nu erau fructele de acum care sunt culese de semicoapte si ajung sa se coaca in ladite;asa ca eu nu mai am curaj sa fac la fel si nici gelfix nu folosesc;a aparut acum zahar gelifiant,nu stiu cum se comporta dar voi incerca.
Fructele spalate,curatate de samburi,le trec prin masina de tocat carne(am 2gineri care nu vor sa vada pe felia de paine fructa,asa ca m-am conformat si le-am dat prin masina de tocat!!!),pun pasta obtinuta in vasul de tuci(il pastrez special pentru asa ceva),impreuna cu zahar si anason;amestec mereu iar daca se formeaza spuma o adun;pentru ca este destul de groasa pasta,trebuie sa stau mereu langa vas,sa amestec sa nu se lipeasca dar mai ales sa ma feresc de stropi;la cuptor nu vreau sa-l pun pentru ca-si schimba culoarea;am stat langa el 1h dupa care am inchis focul si am continuat a doua zi;mi se inampla cate o data sa fie gemul suficient de tare si nu mai trebuie sa-l mai fierb;atunci il pun in borcane curate,cu capac infiletat si fierb borcanele(pentru o mai mare siguranta)1h,poate si mai mult,le las in oala sa se raceasca apoi le scot si le depozitez la camara.

3 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme