Jeleu de fructe












Pentru ca am avut multe fructe sa fac la copii gemuri,m-am jucat putin si am facut un jeleu.
Foarte usor se face,doar ca trebuie sa ai rabdare,principiul fiind asemenea cu reteta de la Panna cotta;ingredientele nu le-am cantarit,de aceea nu sunt egale straturile,dar acum pun ingredientele cu masura
Strat 1:500g visine,10linguri zahar,100ml smantana lichida,150ml apa,10g gelatina(eu nu ma impac de loc cu pliculetele de gelatina granulata si folosesc foi de gelatina care tot 10g are),vanilie
Strat 2:500g caise fara samburi si in rest aceleasi ingrediente
Strat3:500g capsune,aceleasi ingrediente dar fara apa
Strat 4:200ml smantana lichida,5linguri zahar,10g gelatina,vanilie
O forma de chec se tapeteaza cu folie alimentara dubla;eu am pus in tava de cozonac si nu-mi place cum a iesit,trebuia sa fie mai inalta si ingusta;visinile spalate si curatate de samburi se pun intr-un vas pe foc,impreuna cu apa si zahar;se lasa cateva minute pana se inmoaie,dupa ce s-au racit se paseaza cu blenderul vertical,se da prin sita,piureul obtinut se amesteca cu vanilie,smantana si gelatina care a fost tinuta in apa rece 5min apoi stoarsa;in situatia in care nu s-a topit gelatina,se mai pune putin pe foc amestecand mereu(atentie nu trebuie sa fiarba!);se rastoarna compozitia in tava si se da la frigider pentru 30-40min.;in acest timp,se formeaza stratul 2,procedeul fiind acelasi iar dupa ce este gata se rastoarna peste visine;la fel si stratul 3 iar pentru stratul 4 se pune smantana cu zahar pe foc,doar cat se topeste zaharul,se adauga gelatina,vanilia si se rastoarna peste capsune;se tine tava la frigider pana a doua zi,cand se rastoarna,se scoate folia,se taie si se serveste;este un dulce atractiv pentru copii;mie,dupa cum am spus,mi-a ramas compozitie si am pus si intr-o forma de silicon

2 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme