Supa limpede de gaina

Fiind vorba tot de nepotii mei,cu aceasta supa i-am dat gata;adevarul ca si eu am ramas surprinsa de ce mi-a iesit,asa ceva facand pentru prima data.
Am avut o gaina frumoasa de la neamuri,si am vrut eu s-o pregatesc asa ca la mama,adica rasol si supa cu galuste.Toata lumea stie sa pregateasca asa ceva,important e finalul!!!

AVEM NEVOIE DE:
1gaina de tara grasa si frumoasa
2morcovi
1ceapa mare
1telina potrivita
2radacin de patrunjel
4cartofi
sare,piper
2oua
7linguri cu gris(pentru galuste)daca ouale sunt mai mari,daca nu,doar 6linguri
CUM SE PROCEDEAZA:
Intr-un vas mare se pune gaina la fiert,la foc mic si cu capac,spumuind din cand in cand;trebuie sa va inarmati cu rabdare,altfel nu iese ce va propuneti;eu am avut noroc pentru ca foarte repede s-a facut.
Cand este aproape fiarta,se adauga legumele curatate, spalate  si 1lingurita cu sare
Dupa ce totul este fiert,se scoate gaina si cartofii pe un platou(pentru rasol),morcovul pe o farfurie iar cu restul vedeti voi ce faceti dar mege foarte bine o salata a la ruse iar supa se trecoara printr-o sita deasa,se rastoarna din nou in olita si se pregatesc galustele
Intr-un bol se bat ouale cu un praf de sare,se amesteca cu grisul iar cand incepe sa fiarba supa se pun galustele cu lingurita,se pune capac,se da focul la mic iar dupa 10min se opreste,se potriveste supa de gust,se adauga morcovul fiert taiat apoi se serveste imediat cu patrunjel verde pe care eu nu l-am avut.
Pentru galuste pufoase,bati bine un ou cu un praf de sare si 3linguri pline cu gris,dupa ce ai amestecat bine,iei cu lingurita si pui in oala cu supa cand clocoteste(dai focul mic)
Se intampla ca sa fie moale compozitia daca oul a fost mic sau grisul a fost prea fin;in nici un caz nu mai pui gris,lasi vasul deoparte 4-5min. sa se umfle grisul,apoi continui sa le pui in oala.Dupa ce ai terminat de pus toata compozitia,dai focul la minim si pui capac iar dupa 3-4min opresti focul.
Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Mama cat de bine arata ! Si cat e de limpede.....
    Si eu am sa o fac maine dar nu am facut-o niciodata si cu...cartofi !
    Te tzuc soro !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme