Cozonac cu faina manitoba

Pentru ca am adus din Italia aceasta faina Manitoba,pentru ca eram nerabdatoare sa aflu cum se comporta si pentru ca mi-era tare pofta de cozonac,m-am interesat de aceasta faina,mi-am facut propria reteta cu idei de la Adrian Hadean si Laura Laurentiu apoi m-am pus pe treaba si finalul a fost unul spectaculos!!
Inainte sa va spun reteta,cateva cuvinte despre aceasta faina,poate sunteti curiosi
Originea ei se afla in Canada chiar in regiunea numita Manitoba si este o faina macinata cu grija din grau tanar(asta nu am inteles-o cu graul tanar dar sa trecem mai departe,probabil a vrut sa spuna cu graul proaspat adunat si nu tinut in saci cu anii)
Este singura faina care are un proncentaj mare de proteine 18% iar indicele de forta(W) este de 350-380,pe cand faina obisnuita are W mai mic de 170,ceea ce inseamna ca aceasta faina este folosita in mod special in panificatie la paine,cozonac,tot ceea ce inseamna aluat avand o consistenta elastica iar produsele isi pastreaza prospetimea mai mult timp.
De asemenea,pentru un rezultat mai mult decat excelent,este indicat ca aluatul dupa ce este framantat sa se tina la frigider 24h apoi scos si sa stea alte 12h pana ajunge la temperatura camerei(eu nu am facut asa pentru ca nu-mi place sa astept)
Astfel de faina nu am vazut niciodata prin magazinele noastre,in schimb am vazut ca se gaseste de cumparat pe diverse sit-uri
Astea fiind spuse,sa trecem la treburile noastre!
AVEM NEVOIE DE:
1kg faina MANITOBA sau o alta faina
300ml lapte cald
12galbenusuri
150g zahar
50g drojdie proaspata
200g unt
50ml ulei
75ml rom Jamaika sau alta calitate 
Ideea cu rom am citit in reteta de cozonac al lui A.Hadean dar am vazut ca si Laura l-a folosit iar acum am incercat si eu
coaja de lamaie si portocala rasa
sare
esenta de vanilie
UMPLUTURA:
400g nuca macinata
200g zahar
100ml lapte
2linguri cacao
75ml rom, acelas rom 
3albusuri nebatute
CUM SE PROCEDEAZA:
Pentru aluat pui pe foc intr-un vas mic 100ml lapte iar cand fierbe,rastorni imediat peste 2linguri cu faina intr-un bol si amesteci energic apoi lasi sa se raceasca
Aceasta metoda cu aluat oparit am luat-o de la Laura dar si eu o foloseam in tinerete urmand metoda mamei si-mi ieseau cozonaci super pufosi pe care-i pastram mai multe zile.De foarte mult timp nu am mai folosit aceasta metoda pentru ca mi se parea mai complicata,descoperind intre timp metode mai simple dar acum iata ca m-am intors la origini cum se spune!
Peste aluatul oparit si racit se adauga drojdia frecata cu 1lingurita zahar,se mixeaza totul bine iar daca este aluatul tare,se poate adauga putin lapte dar tot cald apoi se acopera si se lasa la dospit
Intre timp,galbenusurile se freaca cu 1lingurita rasa cu sare,restul de zahar,ulei adaugat cate putin,coaja de citrice rasa si romul
Se pune in cuva de la robot faina cernuta,drojdia crescuta,galbenusurile,se da drumul la viteza mica si se adauga lapte cate putin(eu l-am pus pe tot si la final a trebuit sa mai adaug faina)iar daca totusi se intampla sa mai fie nevoie de lapte,sa aveti pregatit intr-o cana lapte cald(am intampinat si astfel de situatii alta data)
Dupa omogenizare se mareste viteza la robot si se adauga cate putin unt topit apoi se lasa robotul sa-si faca treaba 30min pana cand aluatul se desprinde de peretii cuvei
Se rastoarna intr-un vas usor uns cu ulei,se acopera si se lasa la crescut;cu faina mea in mai putin de 30min a fost crescut aproape sa dea pe afara.
Pentru umplutura,se pune pe foc laptele cu zahar,dupa ce s-a topit se rastoarna in castron peste nuca,se adauga romul,cacao,vanilia,albusurile si se amesteca bine totul
Dupa ce aluatul a crescut,se rupe bucati egale,se intind foi dreptunghiulare,se pun 2-3linguri de umplutura,se ruleaza strans aluatul,se taie ruloul pe lungime dat nu de tot(ideea lui A.Hadean,puteam sa las netaiat dar mi-am dorit ceva mai special),se impletesc cele doua fasii apoi se pune in tava unsa sau cu hartie
Se mai lasa tavile sa creasca,se ung cozonacii cu galbenus amestecat cu putin lapte,se presara cu ce seminte aveti si la cuptor 40min la 140 grade
Eu pentru ca am tavi mici,mi-au iesit 6cozonaci
Dupa ce s-au copt,se scot din tavi si se tin pe o parte sa se raceasca bine pe un tocator curat apoi faceti ce vreti cu ei!!!
Sa va fie de folos!!
Acum la final sa va spun parerea mea despre acest cozonac
In primul rand aceasta faina este extraordinara,pe cuvant va spun ca nu am intalnit pana acum asa ceva,a crescut in timp record,dupa ce am scos-o din cuva robotului,am mai framantat-o putin si nu pot in cuvinte sa va spun ce aveam in mana cand framantam iar cand am intins foile,aici m-am chinuit tare pentru ca aveam o foaie cat jumatate de masa iar pana ma intorceam cu umplutura,foaia mea era cat o fila de caiet,atat de mult se strangea
Cat despre rom,cat a fost cald eu singura am mancat un cozonac si nu-mi venea sa cred ce bun este si ce aroma are dar dupa ce s-a racit bine,i-a disparut!
Puteti folosi cu incredere aceasta reteta pentru ca este super,mega cozonacul!!!




 
 

3 comentarii:

  1. Buna!In Italia exista 2tipuri de grau:tenero e duro. Primul , tenero, adica moale si nu tanar, se foloseste in panificatie, pentru faina integrala, 0, 00. Graul duro sau dur se foloseste la fabricarea pastelor fainoase , are o culoare mai galbuie , si se numeste duro pentru ca lasa mai putin amidon si pastele raman "al dente " cand se fierb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita si multumesc de informatii,le stiam!!

      Ștergere
    2. Cu robotul meu,Ariston,nu reușesc sa frământ un kg de faina deoarece aluatul se rulează pe cârligul de frământat și la un moment dat trebuie sa îl opresc ca se blochează. Cum reusiti sa îl frământați cu robotul ?

      Ștergere

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme