Gateau de riz au caramel

Ai,ce sa spun... m-am frantuzit si eu dar cand vad si pe la alte case,hop si eu!!
Acum lasand gluma la o parte,aceasta este o Prajitura de orez cu caramel dar sunt totusi si retete care nu merg traduse iar daca veti intalni asa ceva sa stiti ca nu-i de fitza si cu siguranta veti inalni pentru ca am venit din Franta cu destul "bagaj culinar" iar acum sunt pusa pe rele,adica sa le pregatesc!
Am inceput cu aceasta reteta pentru ca mi-a cumparat Ana un orez special pentru desert si cum nici ea nu stia despre ce este vorba in pachet,a trebuit sa pregatesc aceasta prajitura.
Sa va spun cate ceva despre acest orez;pe la noi nu se gaseste asa ceva,este un orez cu bobul rotund,aromat cu o aroma dulceaga,daca inchizi ochii spui ca esti in fata unei prajituri,fierbe mai greu decat orezul obisnuit si nu se spala cand il folosim;atat despre orez,cat despre prajitura,este super delicioasa!
AVEM NEVOIE DE:
175 g orez pentru desert
2oua+1galbenus
750ml lapte
200g zahar+3linguri
1plic zahar vanilat
1lamaie verde
50g fistic nesarat(merge si sarat)
 
CUM SE PROCEDEAZA:
Se pune orezul intr-un vas cu 1l de apa fierbinte si se lasa pe foc mic 5min amestecand mereu apoi se da vasul deoparte sa se raceasca;intr-un alt vas se pune laptele,orezul scurs,3linguri zahar,un praf de sare si se lasa pe foc amestecand mereu avand grija sa nu se umfle laptele,pana cand scade si orezul este fiert.
Se da vasul undeva la rece iar dupa ce s-a racit bine,se adauga zaharul vanilat,coaja rasa de lime si cele doua oua batute impreuna cu galbenusul 
Dupa omogenizare,se lasa deoparte;
Se pregateste caramelul,intr-un vas se pune zaharul,80ml apa si zeama de lime,se lasa pe foc mic pana se topeste zaharul si ajunge la culoarea aurie

Se pune caramelul intr-o forma mare sau mai multe mici cum am avut eu,se intinde cu grija si pe pereti,apoi se umplu formele cu orez
Nu va faceti probleme,le puteti umple bine pentru ca orezul nu creste,apoi se lasa la cuptor la foc mic 35-40min,pana cand se vede orezul desprins usor de pe margini
Dupa ce s-au racit bine,pentru siguranta se trece cu un cutit de jur imprejur apoi se rastoarna pe un platou iar deasupra se presara fistic taiat cu cutitul
Se servesc imediat sau se mai lasa la frigider dar parerea mea e ca nu veti avea rabdare!



 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme