Cotlete de miel cu piure si sos de menta

Cu aceasta reteta am vrut sa-mi impresionez musafirii la ziua sotului si mi-a reusit;cat despre sosul de menta,vreau sa va spun ca m-au dus copiii cand eram in Franta la un restaurant indian si fiind singura consumatoare de carne,am servit un preparat de miel(voi face reteta in curand),servit cu diverse sosuri printre care si acesta de menta;mi-a placut atat de mult,incat mereu ma gandeam la el dar cum este special pentru miel,acum i-a venit randul.
Ceva,ceva mi-am dat seama ce contine dar pentru siguranta mea am intrat pe blogul celui mai bun prieten al meu si apreciat pentru ceea ce face Maricel Iorga
AVEM NEVOIE DE:
cotlete de miel
1cana vin rosu
1plic condimente pentru miel
1fir ceapa verde
2fire usturoi verde
20ml ulei de masline
sare
piper
cimbru
PENTRU PIURE:
500g cartofi

2morcovi mari

1cana cu spanac oparit

100g unt
1catel de usturoi
2linguri ulei de masline
1lingura smantana fermentata
sare
piper
PENTRU SOS DE MENTA:
1mana frunze de menta verde
cateva fire de patrunjel verde
50ml coniac
50ml smantana lichida
1cubulet mic de unt
sare
piper
  CUM SE PROCEDEAZA:
Se face un amestec din condimente,sare,piper,putin cimbru,vin,ulei,ceapa si usturoi taiate marunt,se rastoarna in vasul cu cotlete,se amesteca bine,se acopera si se lasa la frigider pana a doua zi,
  
 cand se pun cotletele intr-un vas,se rastoarna totul deasupra,se acopera vasul cu folie de aluminiu si se lasa la cuptor 45min
In acest timp,se pun la fiert intr-un vas cartofii cubulete in apa cu 1/2lingurita sare si in alt vas morcovul impreuna cu un cartof,apa si sare.
Cat acestia fierb,intr-o tigaie cu ulei se caleste usturoiul taiat marunt impreuna cu spanac,dupa ce a scazut toata apa se condimenteaza,apoi se paseaza cu blenderul vertical,se pune din nou pe foc,se adauga smantana si se lasa pe foc amestecand mereu pana scade foarte bine apoi se rastoarna intr-un bol
Se pregateste un piure de cartofi cu 50g unt,sare si piper dupa gust,de asemenea morcovul si cartoful se paseaza bine,se adauga restul de unt si se condimenteaza dupa gust;am adaugat un cartof la morcovi,pentru ca acestia din urma fiind aposi,cartoful absoarbe iar piureul va fi mai consistent
Cotletele daca sunt gata,se lasa deoparte pana la servire
Intr-o forma sau un bol mai mic uns cu putin ulei,se pun 2-3linguri de piure de cartofi,se acopera cu alte cateva linguri de piure de spanac

apoi piureul de morcovi
Se lasa forma la congelator putin timp,pentru a iesi mai usor fara sa se strice piureul.
Pentru sosul de menta,se pun toate ingredientele in blender,
se mixeaza bine pana a rezultat o pasta,se rastoarna intr-un vas si se pune pe foc mic amestecand mereu;dupa 15-20min,cand menta nu se mai simte si sosul este format,se rastoarna intr-un bol
Pentru servire,se rastoarna bolul cu piure pe platou,deasupra se pun 3-4linguri cu sos iar alaturi 2cotlete.
Sosul de menta poate fi inlocuit cu un altul,si anume:se scot cotletele pe un platou,se scurge tot sosul din tava,se paseaza cu blenderul vertical,se rastoarna intr-un vas pe foc,se adauga 50g unt,se amesteca pana se ingroasa,se condimenteaza daca e cazul apoi se serveste.
Recomand aceasta reteta,este un deliciu!






 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme