Cozonac rosenkrantz

Mereu vad astfel de cozonac pe FB dar nu m-a tentat niciodata pana intr-o zi cand am vazut postarea prietenei mele Medi si arata atat de bine incat m-am hatarat sa-l incerc.Problema e ca undeva,ceva am gresit ca nu am putut manca decat mijlocul,zaharul s-a intarit foarte tare si asa am capatat o alta experienta!!
Poate cu alta ocazie voi fi mai atenta la detalii!!
AVEM NEVOIE DE:
400g faina
2oua
110ml lapte+2linguri zahar
1plic drojdie uscata
10linguri zahar pentru caramel
130g unt
umplutura dorita(eu am avut nuca macinata,stafide si rahat)
coaja de lamaie Kotanyi
esenta de vanilie
CUM SE PROCEDEAZA:
Pentru ca mai aveam si alta treaba,am folosit masina de paine cu programul framantat.
Am pus ouale batute cu un praf de sare,esenta de vanilie,laptele cald amestecat cu 2linguri zahar,la sfarsit faina cu plicul de drojdie,am setat programul11 apoi am asteptat

In acest timp,se pune intr-un vas cu pereti inalti(cratita) zaharul si se caramelizeaza apoi se misca vasul pentru a se intinde caramelul si pe peretii vasului
 
Timpul s-a scurs,aluatul a crescut,
se rastoarna aluatul pe masa de lucru,se intinde o foaie dreptunghiulara froasa de 5cm,se unge foaia cu untul moale,
deasupra se pune umplutura dorita
se ruleaza strans
se taie 6 butoiase egale si se pun in vasul cu caramel,lasand putina distanta intre ele
Se acopera vasul cu un prosop si se lasa deoparte 30-40min
Dupa acest timp se lasa la cuptor la foc moderat 40min.
Se pune imediat un platou mai mare decat gura vasului si cu mare grija se rastoarna;daca se lasa sa se raceasca,caramelul se va intari si nu se mai poate rasturna.
Se pudreaza cu zahar si se taie.







 
 
 

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme